Urząd Miejski w Radomiu

Wpis podmiotu do wykazu dziennych opiekunów

Podstawa prawna:

Art. 46b z ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 ( Dz. U. z  2024 r. poz. 338 ze zm.).

Wójt, burmistrz lub prezydent miasta dokonuje wpisu do wykazu dziennych opiekunówna podstawie wniosku, który zawiera:

1) w przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej – numer lub indeks identyfikujący podmiot we właściwym

rejestrze publicznym, potwierdzający status podmiotu;

2) numer NIP i REGON, o ile wnioskodawcy te numery nadano;

3) w przypadku osoby fizycznej – numer PESEL;

4) oświadczenie o weryfikacji spełniania przez dziennego opiekuna warunków, o których mowa w art. 39 ust. 1;

5) imię i nazwisko dziennego opiekuna;

6) miejsce sprawowania opieki przez dziennego opiekuna;

7) liczbę miejsc oraz liczbę dzieci powierzonych opiece dziennego opiekuna;

8) czas sprawowania opieki przez dziennego opiekuna;

9) wysokość opłat u dziennego opiekuna;

10) numer rachunku bankowego podmiotu zatrudniającego dziennego opiekuna lub dziennego opiekuna prowadzącego działalność na własny rachunek

Wnioski są składane drogą elektroniczna  przy użyciu systemu teleinformatycznego. Wykaz dziennych opiekunów publikowany jest na portalu empatia.mpips.gov.pl 

Wnioski o wpis do wykazu, wnioski o zmianę lub wykreślenie z wykazu podmioty prowadzące wykaz dziennych opiekunów składają wyłącznie drogą elektroniczną przez portal: empatia.mpips.gov.pl. Wniosek opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.

Wymagane dokumenty:

Wypełniony wniosek.

Miejsce złożenia dokumentów:

Portal  - empatia.mpips.gov.pl.

Sprawy dotyczące prowadzenia wykazu dziennych opiekunów prowadzone są w Wydziale Zdrowia i Polityki Społecznej Urzędu Miejskiego w Radomiu, ul. Żeromskiego 53, pokój 114 (wejście od ulicy Żeromskiego).

Termin załatwienia:

Wójt, burmistrz lub prezydent miasta jest zobowiązany dokonać wpisu do wykazu dziennych opiekunów w terminie 7 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku oraz w terminie 3 dni od dokonania wpisu, umożliwić podmiotowi zatrudniającemu dziennych opiekunów dostęp do systemu teleinformatycznego.

Forma załatwienia sprawy:

Zaświadczenie o wpisie do rejestru żłobków i klubów dziecięcych wnioskodawca otrzyma drogą elektroniczną poprzez portal empatia.mpips.gov.pl.

Uwagi:

Informacje:

tel. 048 36-20-935

Metadane

Data publikacji : 08.01.2025
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Radomiu
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Osoba udostępniająca informację:
Joanna Mierzyńska Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej

Opcje strony

do góry