Zaświadczenie na krajowe przewozy drogowe na potrzeby własne
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (t.j. Dz.U. z 2024r. poz. 1539),
2. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych (t.j. Dz.U. z 2021r. poz. 1220),
3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 4 lipca 2014r. w sprawie wzoru zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne oraz wypisu z tego zaświadczenia (Dz. U. z 2014r. poz. 961).
Wymagane dokumenty
Wniosek o wydanie zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne” wraz z załącznikami.
Załączniki
1. wykaz pojazdów samochodowych, którymi transport drogowy ma być wykonywany,
2. oświadczenie o zamiarze zatrudnienia kierowców
3 . dowód uiszczenia opłaty za wydanie/zmianę zaświadczenia,
5. pełnomocnictwo wraz z dowodem opłaty skarbowej (w przypadku działania przez pełnomocnika).
Zaświadczenie na przewozy drogowe na potrzeby własne wydawane jest na czas nieoznaczony.
Zmiana zaświadczenia
Wniosek o zmianę zaświadczenia wraz dokumentami potwierdzającymi zmianę.
Miejsce składania dokumentów
Urząd Miejski w Radomiu
26-600 Radom, Rynek 1 pokój 1 (parter)
Biuro Przedsiębiorczości i Obsługi Inwestora
tel. (48) 36-20-461, (48) 36-20-312
fax. (48) 36-20-503
Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek - piątek: 730 - 1515
Godziny pracy:
poniedziałek - piątek: 730 - 1530
Elektroniczna Skrzynka Podawcza Urzędu Miejskiego w Radomiu obsługuje dokumenty elektroniczne. Dostępna jest na platformie ePUAP - adres skrytki: /umradom/SkrytkaESP
Opłaty
- za wydanie zaświadczenia na krajowy przewóz drogowy na potrzeby własne - 500 zł,
- za wydanie wypisu z zaświadczenia na każdy pojazd zgłoszony we wniosku o wydanie zaświadczenia - 100 zł,
- za zmianę zaświadczenia polegającą na zmianie danych w nim zawartych, o ile zmiana ta nie spowoduje zmiany formy prawnej prowadzonej działalności – 25 zł,
- za wydanie wypisu z zaświadczenia w przypadku zmiany zaświadczenia na każdy pojazd zgłoszony do zaświadczenia – 10 zł,
- za wydanie wypisu z zaświadczenia w przypadku zgłoszenia przez przedsiębiorcę kolejnego pojazdu samochodowego niezgłoszonego we wniosku o wydanie zaświadczenia - 100 zł.
Opłaty można dokonać:
- w opłatomacie, parter, obok portierni, Urząd Miejski w Radomiu ul. Kilińskiego 30
- w kasie bezgotówkowej (Biuro Obsługi Mieszkańca ul. Kilińskiego 30 pok. 19)
- na rachunek bankowy: Urząd Miejski w Radomiu, Wydział Księgowości Urzędu Nr 16 1240 3259 1111 0000 2989 2376
Opłaty skarbowej można dokonać;
na rachunek: Urząd Miejski w Radomiu, Wydział Budżetu i Podatków Nr 52 1240 3259 1111 0010 1340 6544
Termin załatwienia sprawy
Do 7 dni.
Forma załatwienia sprawy
Zaświadczenie.
Odbiór zaświadczenia - osobiście przez przedsiębiorcę lub przez pełnomocnika w terminie uzgodnionym przy składaniu wniosku.
W przypadkach nieopisanych prosimy o bezpośredni kontakt.