Licencja na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1539),
2. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1220),
3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 5 grudnia 2019 r. w sprawie wzorów zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych dokumentów (Dz.U. z 2019 r. poz. 2377).
Wymagane dokumenty
Wniosek o udzielenie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy wraz z załącznikami
Załączniki
1. oświadczenie członków organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową, a w przypadku innego przedsiębiorcy – osoby prowadzącej działalność gospodarczą, że spełnia wymóg dobrej reputacji,
2. oświadczenie osoby zarządzającej transportem w przedsiębiorstwie,
3. kserokopia certyfikatu kompetencji zawodowych osoby zarządzającej w przedsiębiorstwie transportem drogowym (kopia poświadczona przez notariusza do wglądu),
4. dokumenty potwierdzające posiadanie sytuacji finansowej zapewniającej podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego określonej dostępnymi środkami finansowymi lub majątkiem w wysokości 50.000 euro.
Sytuację finansową potwierdza się:
1) rocznym sprawozdaniem finansowym,
2) dokumentami potwierdzającymi dysponowanie środkami pieniężnymi w gotówce lub na rachunkach bankowych lub dostępnymi aktywami, posiadanie akcji lub udziałów lub innych zbywalnych papierów wartościowych, udzielenie gwarancji lub poręczeń bankowych, lub własność nieruchomości.
Zmiana licencji:
Wniosek o zmianę licencji wraz z dokumentami potwierdzającymi zmianę.
Wygaśnięcie licencji
Zawiadomienie o zrzeczeniu się uprawnienia
Załączniki:
1. oryginał licencji,
2. opłata skarbowa w wysokości 10 zł.
UWAGA
Przewoźnik drogowy jest obowiązany zgłaszać na piśmie lub w postaci dokumentu elektronicznego organowi, który udzielił licencji zmiany danych nie później niż w terminie 28 dni od dnia ich powstania.
Jeżeli zmiany danych obejmują dane zawarte w licencji przedsiębiorca jest obowiązany wystąpić z wnioskiem o zmianę treści licencji.
Miejsce składania dokumentów
Urząd Miejski w Radomiu
Rynek 1, 26-610 Radom
Biuro Przedsiębiorczość i Obsługi Inwestora
Ratusz - pokój 1 (parter)
tel. (48) 36-20-461, (48) 36-20-312
fax. (48) 36-20-625
Elektroniczna Skrzynka Podawcza Urzędu Miejskiego w Radomiu obsługuje dokumenty elektroniczne. Dostępna jest na platformie ePUAP - adres skrytki: /umradom/SkrytkaESP
Godziny obsługi interesantów:
poniedziałek - piątek: 730 - 1515
Godziny pracy:
poniedziałek - piątek: 730 - 1530
Opłaty
- za wydanie licencji (ze względu na okres ważności z licencji liczony w latach):
od 2 do 15 – 800 zł,
powyżej 15 do 30 – 900 zł,
powyżej 30 do 50 – 1000 zł,
- za zmianę licencji – 10% opłaty jak za udzielenie licencji,
- za przeniesienie uprawnień wynikających z licencji w razie:
a) śmierci osoby fizycznej posiadającej licencję i wystąpienia na jej miejsce spadkobiercy, w tym również osoby fizycznej będącej wspólnikiem, a w szczególności spółki jawnej lub komandytowej,
b) połączenia, podziału lub przekształcenia, zgodnie z odrębnymi przepisami, przedsiębiorcy posiadającego licencję – 5 % opłaty jak za wydanie licencji,
- za wydanie wtórnika licencji, w przypadku jej utraty na skutek okoliczności niezależnych od przedsiębiorcy – 10% opłaty jak za udzielenie licencji,
- za wydanie wtórnika licencji, w przypadku jej utraty na skutek okoliczności zależnych od przedsiębiorcy – 25% opłaty jak za udzielenie licencji,
Opłaty można dokonać:
- w opłatomacie, parter, obok portierni, Urząd Miejski w Radomiu ul. Kilińskiego 30
- w kasie bezgotowkowej (Biuro Obsługi Mieszkańca ul. Kilińskiego 30 pok. 19)
- na rachunek bankowy: Urząd Miejski w Radomiu, Wydział Księgowości Urzędu Nr 16 1240 3259 1111 0000 2989 2376
Opłaty skarbowej można dokonać;
na rachunek: Urząd Miejski w Radomiu, Wydział Budżetu i Podatków
Nr 52 1240 3259 1111 0010 1340 6544
Termin załatwienia sprawy
Do 30 dni.
Forma załatwienia sprawy
Licencja
Odbiór licencji - osobiście przez przedsiębiorcę lub przez pełnomocnika w terminie uzgodnionym przy składaniu wniosku.
W przypadkach nie opisanych prosimy o bezpośredni kontakt.
Tryb odwoławczy
Na decyzję przysługuje Stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Miasta (odwołanie można złożyć w Biurze Przedsiębiorczości i Obsługi Inwestora, Ratusz pokój 102 (I piętro), Rynek 1, 26-610 Radom w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Pliki do pobrania
- Wniosek o udzielenie, zmianę licencji pośrednictwo rzeczy pdf, 1.62 MB, 21.10.2024
- Oswiadczenie - dobra reputacja pdf, 39.72 KB, 16.02.2023
- Oswiadczenie zarzadzającego transportem pdf, 37.38 KB, 16.02.2023
- Informacja o osobie zarządzającej transportem - SPEDYCJA pdf, 1.33 MB, 21.10.2024
- Informacja o zawieszeniu transportu drogowego pdf, 919.03 KB, 21.10.2024
- Informacja o zrzeczeniu się uprawnienia pdf, 585.53 KB, 21.10.2024