Urząd Miejski w Radomiu

Wymiana tablic rejestracyjnych / wtórnik tablic (y) rejestracyjnej (ych)

 

Wymiany / wtórnik tablic rejestracyjnych dokonuje się ze względu na zagubienie, kradzież lub zniszczenie.

 

Wymagane dokumenty

W przypadku wymiany tablic rejestracyjnych:

  1. Wypełniony odpowiedni wniosek.
  2. Dowód rejestracyjny.
  3. Polisa OC.
  4. Tablice rejestracyjne (zniszczone).
  5. Oświadczenie właściciela o utracie tablic/y /

W przypadku wydawania wtórników lub wymiany tablic rejestracyjnych pojazdu, który jest przedmiotem  współwłasności, wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli przedkładając pełnomocnictwo albo oświadczenie że działa za zgodą większości współwłaścicieli.

Pełnomocnikiem może to być każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych posiadająca dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.

 

Opłaty

  • samochód - 165 zł
  • motocykl  – 125 zł
  • motorower - 115 zł
  • przyczepa, naczepa, ciągnik rolniczy - 125 zł

W przypadku wtórnika tablicy rejestracyjnej:

  1. Wypełniony wniosek o wydanie wtórnika tablicy rejestracyjnej.
  2. Oświadczenie właściciela o utracie tablic/y.
  3. Polisa OC.

 

Opłaty

  • samochód  - 1 szt. - 52,50 zł. 2 szt. - 92,50 zł.
  • motocykl  – 52,50 zł
  • motorower – 42,50 zł
  • przyczepa, naczepa, ciągnik rolniczy – 52,50 zł

Opłat można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu bądź bądź kartą bezpośrednio na stanowiskach obsługi. Płatność gotówką możliwa jest we wpłatomacie znajdującym się w Urzędzie.

 

16 1240 3259 1111 0000 2989 2376

Gmina Miasta Radomia, Urząd Miejski w Radomiu, Wydział Księgowości

PEKAO S.A. II O/RADOM

 

  • 17,00 zł - opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii – od każdego stosunku pełnomocnictwa (jeśli podlega lub nie jest zwolnione).

Opłat skarbowych można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu bądź bądź kartą bezpośrednio na stanowiskach obsługi. Płatność gotówką możliwa jest we wpłatomacie znajdującym się w Urzędzie.

52 1240 3259 1111 0010 1340 6544

Urząd Miejski w Radomiu, Wydział Podatków

Bank PEKAO SA II O/RADOM

 

Miejsce składania dokumentów

Wydział Komunikacji - Referat Rejestracji Pojazdów, Pokój nr 37, tel. (48) 36-20-352

W przypadkach nieopisanych prosimy o bezpośredni kontakt ponieważ podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa. W jednostkowych przypadkach może być wymagane złożenie dodatkowych dokumentów. 

 

Podstawa prawna

  1. Ustawa Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021r poz. 735 ze zm).
  2. Ustawa Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2022 poz. 988).
  3. Ustawa o Opłacie skarbowej (Dz.U. z 2021r poz. 1923).
  4. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie rejestracji  i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów zwizanych z rejestracją pojazdów (Dz.U. z 2022r poz. 1847).
  5. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz.U. z 2022r poz. 1849).
  6. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników (Dz.U. z 2022r poz.1848).
  7. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych oraz warunków technicznych i wzorów znaku legalizacyjnego (Dz.U. z 2021r poz. 100).

 

Metadane

Data publikacji : 11.02.2015
Data modyfikacji : 31.01.2024
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Radomiu
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Małgorzata Malmon Wydział Komunikacji - Referat Rejestracji Pojazdów
Osoba udostępniająca informację:
Małgorzata Malmon Wydział Komunikacji - Referat Rejestracji Pojazdów
Osoba modyfikująca informację:
Małgorzata Malmon

Opcje strony

do góry