Urząd Miejski w Radomiu

Rejestracja Pojazdów – informacje podstawowe

UWAGA !!!!!!  KARY ADMINISTRACYJNE I OBOWIĄZEK REJESTRACJI KAŻDEGO POJAZDU OD DNIA 1 STYCZNIA 2024R.

  • Od dnia 1 stycznia 2024 r. właściciel pojazdu będzie obowiązany do złożenia wniosku o rejestrację pojazdu w terminie 30 dni od dnia:
  • nabycia pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
  • dopuszczenia do obrotu przez organ Krajowej Administracji Skarbowej pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim Unii Europejskiej,
  • sprowadzenia pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej.
  • W przypadku nabycia pojazdu w drodze spadku termin, będzie biegł od dnia prawomocnego orzeczenia sądu o stwierdzeniu nabycia spadku albo sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia.

 

  • W przypadku, gdy właścicielem pojazdu będzie przedsiębiorca prowadzący na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami, będzie obowiązany do złożenia wniosku o rejestrację pojazdu w terminie 90 dni. 
  • ZNIKA MOŻLIWOŚĆ ZGŁOSZENIA NABYCIA POJAZDU BEZ JEGO REJESTRACJI !!!!
  • Kto będąc właścicielem pojazdu obowiązanym do złożenia wniosku o rejestrację pojazdu w terminie 30 dni (dotyczy wszystkich właścicieli z wyłączeniem przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami) nie złoży tego wniosku w terminie, podlega karze pieniężnej w wysokości 500 zł. W przypadku niezłożenia wniosku o rejestrację pojazdu w terminie 180 dni, karę pieniężną nakłada się w wysokości 1000 zł.
  • Kto będąc właścicielem pojazdu obowiązanym do złożenia wniosku o rejestrację pojazdu w terminie 90 dni (dotyczy przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami) nie złoży tego wniosku w terminie, podlega karze pieniężnej w wysokości 1000 zł. W przypadku niezłożenia wniosku o rejestrację pojazdu w terminie 180 dni, karę pieniężną nakłada się w wysokości 2000 zł.
  • Kto będąc właścicielem pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nie zawiadamia starosty o zbyciu pojazdu w terminie 30 dni, podlega karze pieniężnej w wysokości 250 zł.
  • Powyższe zasady będą obowiązywały w odniesieniu do pojazdów sprowadzonych, zakupionych i sprzedanych od 01.01.2024r.
 
  • INFORMACJE W SPRAWIE SPOSOBU ZAŁATWIANIA  SPRAW W REFERACIE REJESTRACJI POJAZDÓW WYDZIAŁU KOMUNIKACJI:

W Wydziale Komunikacji Urzędu Miejskiego w Radomiu funkcjonuje elektroniczny system obsługi mieszkańców, w ramach którego dla mieszkańców miasta Radomia dostępne są następujące formy rezerwowania wizyt:

1. bezpośrednio po pobraniu biletu w biletomacie usytuowanym w Urzędzie. W celu zarejestrowania pojazdu należy pobrać bilet w zakładce „REJESTRACJA POJAZDÓW” w dostępnym zakresie czasowym. Biletomat załącza się w dniach pracy Urzędu o godzinie 7.25. Zostały w nim ustawione różne przedziały czasowe w celu umożliwienia dostosowania godziny wizyty do indywidualnych potrzeb mieszkańców. W chwili załączenia biletomatu w danym dniu dostępne są bilety we wszystkich przedziałach godzinowych, tj. 7.30 - 9.00, 9.00 - 10.00, 10.00 - 11.00, 11.00 - 12.00, 12.00 -13.00, 13.00 -14.00. Ostatni przedział obsługi interesanta rozpoczyna się o godz. 14.00 a kończy o godz. 15.00, natomiast od godziny 15.00 pracownicy Referatu Rejestracji Pojazdów po zakończonej obsłudze interesantów wykonują inne obowiązki służbowe. W związku z powyższym przy pełnej obsadzie pracowników w biletomacie dziennie dostępnych jest ok. 120 biletów oraz obsługiwanych jest 28 rezerwacji internetowych. Liczba dostępnych biletów w danym dniu jest na bieżąco monitorowana i w przypadku rezygnacji z wizyty czy braku wymaganych dokumentów bilety są w miarę możliwości uzupełniane. Informacja w tym zakresie udzielana jest przez pracownika Referatu Rejestracji Pojazdów osobom zainteresowanym oczekującym na załatwienie sprawy.

2. dla osób posiadających profil zaufany po zalogowaniu się na stronie internetowej www.ibom.radom.pl. Informacja o możliwości internetowego zarezerwowania wizyty dostępna jest na stronie internetowej miasta Radomia www.radom.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce Załatw sprawę: Rejestracja pojazdów: Rezerwacja elektroniczna kolejki do rejestracji pojazdu lub wydania dowodu rejestracyjnego. Dokonanie internetowej rezerwacji wizyty możliwe jest w dziesięciodniowym okresie z wyłączeniem dnia dokonywania rezerwacji.

3. osoby zgłaszające się po obiór dowodu rejestracyjnego proszone są o pobieranie biletu z biletomatu w zakładce „ODBIÓR DOWODU REJESTRACYJNEGO”

Dodatkowo, w każdy poniedziałek pracownicy Wydziału Komunikacji Urzędu Miejskiego w Radomiu pracują w godzinach od 7.30 do 16.30, i od godziny 15.00 pracownik pełniący dyżur obsługuje osoby, które uprzednio nie zarezerwowały wizyty w sposób wyżej wymieniony.

 

Adres siedziby:

  • ul. Jana Kilińskiego 30, 26-600 Radom

Telefony

  • rejestracja pojazdów – pokój 15 - (48) 36-20-342, (48 )36-20-481.
  • wydanie dowodu rejestracyjnego – pokój 14 - (48) 36-20-373.
  • wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego, zgłoszenie sprzedaży, wyrejestrowanie, zmiany itp.  – pokój 37, (48) 36-20-352.

 

Faks: (48) 36-20-518

 

Kontakt e-mail:   rejestracjapojazdow@umradom.pl lub komunikacja@umradom.pl

 

Sekretariat Wydziału: Justyna Osowska, pokój nr 2, tel. (48) 36-20-517

Dyrektor Wydziału: Małgorzata Dadej, pokój nr 2, tel. (48) 36-20-517

 

Kierownik Referatu: Dariusz Walasek, pokój nr 13, tel. (48) 36-20-342

 

Godziny pracy:

poniedziałek: 730 - 1630

wtorek - piątek: 730 - 1530

Metadane

Data publikacji : 10.02.2015
Data modyfikacji : 24.07.2024
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Radomiu
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Tomasz Milewski Wydział Komunikacji
Osoba udostępniająca informację:
Tomasz Milewski Wydział Komunikacji
Osoba modyfikująca informację:
Małgorzata Malmon

Opcje strony

do góry