Urząd Miejski w Radomiu

https://bip.radom.pl/ra/zalatw-sprawe/prawo-jazdy/13207,Wydawanie-uprawnien-do-kierowania-pojazdami.html
20.04.2024, 16:11

Wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami

 Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących  pojazdami;
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym;
Ustawa z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym:
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r.  Kodeks postępowania administracyjnego;
oraz przepisy wykonawcze.

 

Wymagane dokumenty:

1. Wniosek o wydanie prawa jazdy

2. Orzeczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem i orzeczenie psychologiczne o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem, o ile jest ono wymagane

3. Wyrażną, aktualną i kolorową fotografię o wymiarach 3,5 x 4,5cm (pozycja frontalna)

4. Zgoda rodzica lub opiekuna- jeżeli jest wymagana

5. Kserokopia posiadanego prawa jazdy-jeżeli posiada

6. Do wglądu: dowód osobisty, a cudzoziemiec dołącza kopie karty pobytu, wizy lub innego dokumentu potwierdzajacego posiadanie prawa pobytu na terytorium RP albo zaświadczenie, że studiuje conajmniej od 6-ciu miesięcy.

 

Miejsce składania dokumentów:

Wydział Komunikacji - Referat Praw Jazdy

Pokój nr 3, tel. (48) 36-20-472

 

Opłaty:   

Wydanie prawa jazdy - 100,00 zł.

Opłat można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu bądź kartą bezpośrednio na stanowiskach obsługi. Płatność gotówką możliwa jest we wpłatomacie znajdującym się w Urzędzie.

 

16 1240 3259 1111 0000 2989 2376

Gmina Miasta Radomia - Urząd Miejski w Radomiu - Wydział Księgowości

Bank PEKAO SA II O/RADOM

 

Termin załatwienia sprawy:

 Do 30 dni

 

Tryb odwoławczy:

Od decyzji odmownej przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Radomiu, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Prezydenta Miasta Radomia.

 

Uwagi

JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:

Wydział Komunikacji – Referat Praw Jazdy

Państwowa Wytwórnia Papierów Wartościowych.

Na podstawie złożonych dokumentów organ wydający prawo jazdy  w terminie 2 dni roboczych generuje profil kandydata na kierowcę.

 W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Kancelarii lub sekretariacie wydziału (biura) prowadzącego sprawę. Po zdanym egzaminie państwowym zostaje przekazana elektronicznie informacja do Referaty Praw Jazdy UM Radom. Po dokonaniu opłaty za wydanie prawa jazdy zostaje złożone zamówienie na dokument  w PWPW.

Metadane

Data publikacji : 26.08.2020
Data modyfikacji : 30.06.2023
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Radomiu
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Leszek Góźdź Wydział Komunikacji
Osoba udostępniająca informację:
Leszek Góźdź Wydział Komunikacji
Osoba modyfikująca informację:
Małgorzata Malmon

Opcje strony