Wydanie uprawnienia diagnosty oraz rozszerzenie uprawnienia
Wydanie lub zmiana wydanego uprawnienia diagnosty.
Wymagane dokumenty:
1) Wniosek o wydanie lub zmianę uprawniania diagnosty;
2) Załączniki:
- dokument potwierdzający wymagane wykształcenie;
- dokument potwierdzający posiadanie wymaganej praktyki w stacji obsługi pojazdów lub w zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku kontroli lub naprawy pojazdów;
- zaświadczenie potwierdzające odbycie wymaganego szkolenia (jeśli jest wymagane);
- zaświadczenie potwierdzające zdanie egzaminu kwalifikacyjnego;.
3) Pełnomocnictwo – w przypadku działania przez pełnomocnika.
Opłaty:
1) Opłata skarbowa za wydanie/zmianę wydanego uprawnienia diagnosty – 48 zł.
2) Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpisu, wypisu (nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu) – 17 zł.
Opłat skarbowych można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu bądź bezpośrednio w kasie Urzędu:
52 1240 3259 1111 0010 1340 6544
Urząd Miejski w Radomiu, Wydział Budżetu i Podatków
Bank PEKAO SA II O/RADOM
Miejsce składania dokumentów:
Sekretariat Wydziału Komunikacji, pok. 2 (ul. Kilińskiego 30)
Forma załatwienia:
Decyzja administracyjna.
Termin załatwienia:
W terminie do 1 miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Radomiu za pośrednictwem Prezydenta Miasta Radomia w terminie 14 dni od dnia doręczenia niniejszej decyzji.
Podstawa prawna:
1) Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. – Prawo o ruchu drogowym.
2) Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 28 listopada 2014 w sprawie szkolenia i egzaminowania diagnostów oraz wzorów dokumentów z tym związanych.
3) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
4) Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.