Wpis/zmiana wpisu do ewidencji instruktorów/wykładowców
Dokonanie wpisu lub zmiany wpisu do ewidencji instruktorów lub wykładowców i wydanie legitymacji instruktora.
Wymagane dokumenty:
1) Wniosek o wpis do ewidencji instruktorów / wykładowców.
2) Ważne orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania czynności instruktora (nie dotyczy kandydatów na wykładowców).
3) Ważne orzeczenie psychologiczne o braku przeciwwskazań psychologicznych do wykonywania czynności instruktora (nie dotyczy kandydatów na wykładowców).
4) Zaświadczenie o ukończeniu z wynikiem pozytywnym kursu kandydatów na instruktorów / wykładowców.
5) Oświadczenie, że wnioskodawca nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za:
- przestępstwo przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji,
- przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub osobistej,
- przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów,
- prowadzenie pojazdu w stanie po użyciu alkoholu lub w stanie po użyciu innego podobnie działającego środka,
- przestępstwo umyślne przeciwko życiu i zdrowiu,
- przestępstwo przeciwko wolności seksualnej i obyczajności.
6) Aktualna fotografia o wymiarach 3,5 na 4,5 cm (nie dotyczy wykładowców).
7) W odniesieniu do instruktorów rozszerzających uprawnienia do prowadzenia szkolenia w zakresie kategorii: B+E, C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D lub D+E należy przedstawić dokumenty potwierdzające posiadanie, co najmniej trzyletniego doświadczenia w prowadzeniu szkolenia osób ubiegających się o uprawnienie do kierowania pojazdami w zakresie prawa jazdy kategorii B oraz dotychczasową legitymację instruktora.
8) Do wglądu prawo jazdy potwierdzające spełnienie wymagań określonych w art. 33 ust. 1 pkt 2 lit. a / b ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami;
9) Pełnomocnictwo – w przypadku działania przez pełnomocnika.
Opłaty:
1) Opłata za wpis do ewidencji instruktorów / wykładowców – 50 zł.
2) Opłata za rozszerzenie wpisu do ewidencji instruktorów / wykładowców – 50 zł.
Opłat można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu bądź bezpośrednio w kasie Urzędu:
16 1240 3259 1111 0000 2989 2376
Gmina Miasta Radomia - Urząd Miejski w Radomiu - Wydział Księgowości
Bank PEKAO SA II O/RADOM
3) Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpisu, wypisu (nie dotyczy pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu) – 17 zł.
Opłat skarbowych można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu bądź bezpośrednio w kasie Urzędu:
52 1240 3259 1111 0010 1340 6544
Urząd Miejski w Radomiu, Wydział Budżetu i Podatków
Bank PEKAO SA II O/RADOM
Miejsce składania dokumentów:
Sekretariat Wydziału Komunikacji, pok. 2 (ul. Kilińskiego 30)
Forma załatwienia sprawy:
1) Decyzja administracyjna o wpisie do ewidencji instruktorów / wykładowców.
2) Legitymacja instruktora lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji wykładowców.
3) Decyzja administracyjna o odmowie wpisu do ewidencji instruktorów / wykładowców.
Termin załatwienia sprawy:
W terminie do 1 miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Radomiu za pośrednictwem Prezydenta Miasta Radomia w terminie 14 dni od dnia doręczenia niniejszej decyzji.
Podstawa prawna:
1) Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami.
2) Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 7 października 2016 r. w sprawie uzyskania uprawnień przez instruktorów i wykładowców, opłat oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach, a także stawek wynagrodzenia członków komisji.
3) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
4) Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.