Zgłaszanie instalacji wytwarzających pola elektromagnetyczne
I. Podstawa prawna.
Art. 152 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (j.t. Dz. U. z 2021r. poz. 1973 z późn. zm.).
Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia (j.t. Dz.U. z 2019 r. poz. 1510).
Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 17 grudnia 2019 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów pól elektromagnetycznych w środowisku (Dz. U. z 2019 r. poz. 2448).
Rozporządzenie Ministra Klimatu z dnia 17 lutego 2020 r. w sprawie sposobów sprawdzania dotrzymania dopuszczalnych poziomów pól elektromagnetycznych w środowisku (Dz. U. z 2020 r. poz. 258 ze zm.)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (j.t. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111 z późn. zm.) oraz część I ust. 13 i część IV załącznika do tej ustawy.
II. Wymagane dokumenty
- Zgłoszenie zawierające wszystkie elementy wymienione w art. 152 ust. 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska.
- Oryginał pełnomocnictwa lub poświadczony urzędowo odpis pełnomocnictwa w przypadku, gdy prowadzący instalacje reprezentowany jest przez pełnomocnika,
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
III. Opłaty
- 120,00 zł za przyjcie wymaganego przepisami o ochronie środowiska zgłoszenia instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia, mogącej negatywnie oddziaływać na środowiska zgodnie z art 6 pkt. 1 ppkt 1 ustawy z dnia 16 listopada 2006r o opłacie skarbowej. (j.t. Dz. U. z 2023r. poz. 2111 z późn. zm.), oraz częścią I ust. 13 załącznika do tej ustawy.
- 17,00 zł w przypadku złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopia – od każdego stosunku pełnomocnictwa zgodnie z art. 6 pkt. 1 ppkt. 4 w/w ustawy o opłacie skarbowej oraz części IV załącznika do tej ustawy, (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia pełnomocnictwa.
Zapłaty opłaty skarbowej dokonuje się w kasie organu podatkowego lub na rachunek:
Urząd Miejski w Radomiu
Bank: PEKO S.A. II O/Radom
Konto: 52 1240 3259 1111 0010 1340 6544
Opłata skarbowa podlega zwrotowi, jeżeli mimo jej uiszczenia nie dokonano czynności urzędowej, o której należało uiścić opłatę. Zwrot opłaty skarbowej następuje na wniosek.
IV. Miejsce złożenia wniosku.
Biuro Obsługi Mieszkańca Urzędu Miejskiego w Radomiu ul. Kilińskiego 30, pok. 19, stanowisko Ochrony środowiska, lub pocztą na adres: Urzędu Miejskiego w Radomiu, Wydział Ochrony Środowiska mi Rolnictwa, 26-600 Radom, ul. Kilińskiego 30.
V. Miejsce załatwienia sprawy.
Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miejskiego w Radomiu - Referat Przeciwdziałania Zagrożeniom Środowiska, 26-600 Radom ul. Kilińskiego 30, pok. 314 - tel. 048 36 20 692
VI. Termin i forma załatwienia sprawy.
Do 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia.
Przyjęcie zgłoszenia lub zgłoszenie sprzeciwu w formie decyzji zgodnie z art. 152 ust. 4 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska.
VII. Tryb odwoławczy.
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Radomiu za pośrednictwem Prezydenta Miasta Radomia w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
VIII. Wzory dokumentów.
Klauzula informacyjna RODO
KLAUZULA INFORMACYJNA - Przyjmowanie zgłoszeń eksploatacji instalacji pól elektromagnetycznych, z których emisja nie wymaga pozwolenia
Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Radomia z siedzibą w Radomiu ul. Jana Kilińskiego 30.
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, Pana Mateusza Szczypior Kierownika Biura Danych Osobowych z którym mogą się Państwo skontaktować pod adresem e-mail: iod.kontakt@umradom.pl
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:
- zrealizowania uprawnienia lub spełnienia obowiązku wynikającego z przepisu prawa w zakresie przyjmowania zgłoszeń eksploatacji instalacji pól elektromagnetycznych, z których emisja nie wymaga pozwolenia.
- Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowią przepisy:
- art. 6 ust.1 lit c) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.4.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (tj. przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne dla wypełnienia prawnego obowiązku ciążącego na administratorze),
- obowiązek prawny wynikający z art. 5-6 ustawy z 14 lipca 1983r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U.2020.164 t.j, z późn. zm.), w tym Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych – obowiązek zarchiwizowania sprawy,
- obowiązek prawny wynikający z ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (j.t. Dz.U. z 2023 r., poz. 775 z późn. zm.),
- obowiązek prawny wynikający z art. 152 ust 1 i ust 2 oraz art. 378 ust. 1 ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (j.t. Dz. U. z 2024 r. poz.54 z późn. zm.),
- Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia (j.t. Dz.U. z 2019 r. poz. 1510 ),
- Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty uprawnione do pozyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
- Dane osobowe przetwarzane w Urzędzie Miejskim w Radomiu przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celu jakim jest kontrola spełniania obowiązku nauki i prowadzenia ewidencji spełniania obowiązku nauki oraz zgodnie z terminami archiwizacji tj:
- kategoria archiwalna BE5
- po 5 latach akta poddawane są ekspertyzie archiwum państwowego w wyniku której są przekwalifikowywane na kategorię archiwalną A lub brakowane.
- Posiada Pani/Pan następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
- prawo dostępu do treści swoich danych
- prawo żądania sprostowania swoich danych osobowych,
- prawo do ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
- prawo do przenoszenia swoich danych osobowych.
- W przypadku gdy uzna Pani/Pan iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.; proszę o kontakt z Inspektorem danych Osobowych w celu uzyskania wyjaśnień oraz ma Pan/Pani prawo do powiadomienia o naruszeniu przepisów Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest wymogiem ustawowym, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie uniemożliwienie Administratorowi wykonania nałożonego ustawami obowiązku określonego w pkt. 3.