Udostępnianie danych z rejestru Pesel oraz rejestru mieszkańców
Podstawa prawna:
- Art. 46 i art. 53 ustawy z dnia 24.09.2010 roku o ewidencji ludności (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1191 z późn. zm.)
- Ustawa o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 roku (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017 roku w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców oraz rejestru PESEL (Dz. U. z 2017 r. poz. 2482)
- Kodeks Postępowania Administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775)
- Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 14 lipca 2022 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1493)
Dane mogą być udostępnione:
- Osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą w tym interes prawny;
- Jednostkom organizacyjnym, w celach badawczych, statystycznych, badania opinii publicznej, jeżeli po wykorzystaniu dane te zostaną poddane takiej modyfikacji, która nie pozwoli ustalić tożsamości osób, których dane dotyczą;
- Innym osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą interes faktyczny w otrzymaniu danych, pod warunkiem uzyskania zgody osób, których dane dotyczą.
Wymagane dokumenty:
- Wypełniony wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru Pesel (druk w załączeniu)
- Dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość wnioskodawcy (do wglądu)
- Dowód dokonania opłaty od osób, jednostek organizacyjnych i podmiotów mających obowiązek uiszczenia opłaty
- Dokument, z którego wynika obowiązek wskazania danych osoby (okazanie do wglądu oryginału dokumentu świadczącego o interesie prawnym np. zobowiązanie sądu do przedstawienia adresu i dołączenie jego kserokopii do wniosku, postanowienia i decyzje innych organów, kopie umów)
Opłata:
- Opłata ustawowa za jednostkową informację w wysokości 31 zł (słownie: trzydzieści jeden złotych)
- Udostępnienie danych niezbędne do sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia jest zwolnione z opłaty
- Opłaty są wpłacane na konto:
Urząd Miejski w Radomiu
Wydział Księgowości PEKAO S.A. II O/Radom
Nr rachunku: 23124032591111000029892347
Tryb odwoławczy:
- Od decyzji odmownej przysługuje odwołanie do Wojewody Mazowieckiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Radomia w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Miejsce składania dokumentów:
Wydział Spraw Obywatelskich
Referat Ewidencji Ludności
ul. Moniuszki 9, I klatka, parter, pok. nr 11
tel. 48 36-20-848
fax. 48 36-20-786
Pliki do pobrania
- Wzór wniosku o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL pdf, 224.88 KB, 08.07.2019
- Wzór wniosku uproszczonego złożonego za pomocą urządzeń teletransmisji danych pdf, 463.29 KB, 04.01.2019
- Wzór wniosku złożonego za pomocą urządzeń teletransmisji danych pdf, 441.28 KB, 04.01.2019
- Klauzula informacyjna - ewidencja ludności pdf, 186.35 KB, 26.09.2024