Urząd Miejski w Radomiu

Udostępnianie informacji o zobowiązaniach z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

  1. Podstawa prawna:

Wniosek o udzielenie dostępu do informacji o indywidualnych zobowiązaniach z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

  1. Wymagane dokumenty:

Wniosek o udzielenie dostępu do informacji o indywidualnych zobowiązaniach z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

       III. Opłaty:

Brak

  1. Sposób składania dokumentów:

Elektronicznie poprzez Internetowe Biuro Obsługi Mieszkańca  ibom.radom.pl  Złóż wniosek: ONLINE  

  1. Jednostka odpowiedzialna za realizację sprawy:

Urząd Miejski w Radomiu, ul. Jana Kilińskiego 30,

Wydział Gospodarowania Odpadami Komunalnymi, Referat Księgowania Opłaty,

pok. 251, (wejście od ul. Stanisława Staszica), 

tel. 048 36 20 369, 048 36 20 116, 048 36 20 982

  1. Przewidywany termin załatwienia sprawy:

            Do 14 dni od złożenia wniosku

  1.  Forma załatwienia sprawy:

Udzielenie/odmowa udzielenia dostępu do informacji o indywidualnych zobowiązaniach z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na portalu – ibom.radom.pl.

  1. Tryb odwoławczy:

            Nie dotyczy. 

  1. Informacje dodatkowe:

Usługa umożliwia:

  • dostęp do informacji o należnych zobowiązaniach z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi przypisanych do indywidualnego konta dla ich wnoszenia,
  • zapłatę należności z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Dostęp do informacji może zostać udzielony wyłącznie osobie, która jest zobowiązana do ponoszenia opłaty na podstawie złożonej deklaracji lub otrzymanej decyzji o jej określeniu.

W przypadku  nieterminowego uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, dane o dokonanych wpłatach nie będą widoczne w portalu do którego udzielany jest dostęp. W takim przypadku konieczny jest kontakt bezpośredni
z  pracownikiem  Referatu Księgowania Opłaty,

  1. Klauzula  informacyjna

Na podstawie art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuje się, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Radomia z siedzibą w Radomiu ul. Jana Kilińskiego 30.
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo skontaktować pod adresem e-mail: iod.kontakt@umradom.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu niezbędnym do realizowania zadań w zakresie organizacji systemu gospodarowania odpadami komunalnymi: w tym odbioru odpadów, pobierania i egzekucji opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalanie następców prawnych jak również w celu realizacji praw oraz obowiązków wynikających z uprawnienia lub spełnienia obowiązku wynikającego z przepisu prawa. Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowią przepisy:
  • art. 6 ust.1 lit c) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.4.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (tj. przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne dla wypełnienia prawnego obowiązku ciążącego
    na administratorze),
  • obowiązek prawny wynikający z art. 3 ust. 2 i art. 6c, art. 6h, art. 6m, art.6o, art., 6q ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządkach w gminach,
  • uchwały Rady Miejskiej w Radomiu w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości,
  • dział III – VII i VIIIa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa,
  • obowiązek prawny wynikający z art. 5-6 ustawy z  dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, w tym Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów
    z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych
  • obowiązek zarchiwizowania sprawy
  • ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
  1. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty uprawnione do pozyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa oraz umów
    o powierzenie,
  2. Dane osobowe przetwarzane w Urzędzie Miejskim w Radomiu przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji w/w celu z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach szczególnych, w tym przepisów archiwalnych.
  3. Posiada Pani/Pan następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
  • prawo dostępu do treści swoich danych
  • prawo żądania sprostowania swoich danych osobowych,
  1. W przypadku gdy uzna Pani/Pan iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.; proszę o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w celu uzyskania wyjaśnień oraz ma Pan/Pani prawo do powiadomienia o naruszeniu przepisów Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą przy ul. Moniuszki 1A, 00-014 Warszawa.
  2. Podanie przez Panią/ Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie uniemożliwienie Administratorowi wykonania nałożonego ustawami obowiązku określonego w pkt 3.

 

Metadane

Data publikacji : 03.11.2025
Data modyfikacji : 04.11.2025
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Radomiu
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Osoba udostępniająca informację:
Justyna Walaszczyk Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa
Osoba modyfikująca informację:
Justyna Walaszczyk

Opcje strony

do góry