Udostępnianie informacji o zobowiązaniach z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
- Podstawa prawna:
Wniosek o udzielenie dostępu do informacji o indywidualnych zobowiązaniach z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
- Wymagane dokumenty:
Wniosek o udzielenie dostępu do informacji o indywidualnych zobowiązaniach z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
III. Opłaty:
Brak
- Sposób składania dokumentów:
Elektronicznie poprzez Internetowe Biuro Obsługi Mieszkańca ibom.radom.pl Złóż wniosek: ONLINE
- Jednostka odpowiedzialna za realizację sprawy:
Urząd Miejski w Radomiu, ul. Jana Kilińskiego 30,
Wydział Gospodarowania Odpadami Komunalnymi, Referat Księgowania Opłaty,
pok. 251, (wejście od ul. Stanisława Staszica),
tel. 048 36 20 369, 048 36 20 116, 048 36 20 982
- Przewidywany termin załatwienia sprawy:
Do 14 dni od złożenia wniosku
- Forma załatwienia sprawy:
Udzielenie/odmowa udzielenia dostępu do informacji o indywidualnych zobowiązaniach z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na portalu – ibom.radom.pl.
- Tryb odwoławczy:
Nie dotyczy.
- Informacje dodatkowe:
Usługa umożliwia:
- dostęp do informacji o należnych zobowiązaniach z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi przypisanych do indywidualnego konta dla ich wnoszenia,
- zapłatę należności z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Dostęp do informacji może zostać udzielony wyłącznie osobie, która jest zobowiązana do ponoszenia opłaty na podstawie złożonej deklaracji lub otrzymanej decyzji o jej określeniu.
W przypadku nieterminowego uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, dane o dokonanych wpłatach nie będą widoczne w portalu do którego udzielany jest dostęp. W takim przypadku konieczny jest kontakt bezpośredni
z pracownikiem Referatu Księgowania Opłaty,
- Klauzula informacyjna
Na podstawie art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuje się, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Radomia z siedzibą w Radomiu ul. Jana Kilińskiego 30.
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo skontaktować pod adresem e-mail: iod.kontakt@umradom.pl
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu niezbędnym do realizowania zadań w zakresie organizacji systemu gospodarowania odpadami komunalnymi: w tym odbioru odpadów, pobierania i egzekucji opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalanie następców prawnych jak również w celu realizacji praw oraz obowiązków wynikających z uprawnienia lub spełnienia obowiązku wynikającego z przepisu prawa. Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowią przepisy:
- art. 6 ust.1 lit c) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.4.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (tj. przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne dla wypełnienia prawnego obowiązku ciążącego
na administratorze), - obowiązek prawny wynikający z art. 3 ust. 2 i art. 6c, art. 6h, art. 6m, art.6o, art., 6q ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządkach w gminach,
- uchwały Rady Miejskiej w Radomiu w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości,
- dział III – VII i VIIIa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa,
- obowiązek prawny wynikający z art. 5-6 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, w tym Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów
z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych - obowiązek zarchiwizowania sprawy
- ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
- Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty uprawnione do pozyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa oraz umów
o powierzenie, - Dane osobowe przetwarzane w Urzędzie Miejskim w Radomiu przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji w/w celu z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach szczególnych, w tym przepisów archiwalnych.
- Posiada Pani/Pan następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
- prawo dostępu do treści swoich danych
- prawo żądania sprostowania swoich danych osobowych,
- W przypadku gdy uzna Pani/Pan iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.; proszę o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w celu uzyskania wyjaśnień oraz ma Pan/Pani prawo do powiadomienia o naruszeniu przepisów Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą przy ul. Moniuszki 1A, 00-014 Warszawa.
- Podanie przez Panią/ Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie uniemożliwienie Administratorowi wykonania nałożonego ustawami obowiązku określonego w pkt 3.
