Urząd Miejski w Radomiu

Wniosek o zastosowanie ulgi w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

 

  1. Podstawa prawna:

           Art.  67a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa

  1. Wymagane dokumenty:
  • Wniosek o umorzenie zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub umorzenie odsetek od zaległości zawierający uzasadnienie przyznania ulgi

lub

  • Wniosek o rozłożenie na raty zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi  wraz z odsetkami za zwłokę zawierający uzasadnienie przyznania ulgi.

         III. Opłaty:

17 zł  – opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa w przypadku, gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika.

           Opłatę skarbową należy wnieść na rachunek:

           Bank PEKAO S.A. II Oddział w Radomiu 52124032591111001013406544.

Opłacie nie podlegają pełnomocnictwa udzielone małżonkowi, wstępnemu i zstępnemu lub rodzeństwu.

Składający pełnomocnictwo zobowiązany jest załączyć dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej. 

       IV.  Sposób składania dokumentów:

  1. Elektronicznie:
  • na adres do e-Doręczeń Urzędu Miejskiego w Radomiu:

        AE:PL-75058-24768-ABUTH-31,

  • poprzez  elektroniczną skrzynkę podawczą w wystawionym do tego formularzu

zgodnie z instrukcjami zawartymi na stronie www.bip.radom.pl w zakładce elektroniczna skrzynka podawcza, opatrzoną bezpiecznym podpisem elektronicznym z certyfikatem kwalifikowanym lub profilem zaufanym z e-PUAP,

  1. Za pośrednictwem operatora pocztowego na adres:

     Urząd Miejski w Radomiu - Wydział Gospodarowania Odpadami Komunalnymi 

     ul. Jana Kilińskiego 30  

     26-600 Radom

  1. Bezpośrednio w Urzędzie Miejskim w Radomiu ul. Jana Kilińskiego 30,

                 Biuro Obsługi Mieszkańca, pok. 19 od poniedziałku do piątku w godz. 7.30-16.30

                 e-wizyta.umradom.pl

  1. Jednostka odpowiedzialna za realizację sprawy:

Urząd Miejski w Radomiu, ul. Jana Kilińskiego 30,

Wydział Gospodarowania Odpadami Komunalnymi, Referat Księgowania Opłaty,
pok. 251,  (wejście od ul. Stanisława Staszica), 

tel. 048 36 20 369, 048 36 20 296, 048 36 20 116, 048 36 20 982

  1. Przewidywany termin załatwienia sprawy:

           Jeden miesiąc od daty złożenia wniosku.

           W uzasadnionych przypadkach termin ten może ulec przedłużeniu.

  1. Forma załatwienia sprawy:

            Decyzja

  1. Tryb odwoławczy:

Od wydanej decyzji przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Radomiu w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji za pośrednictwem Prezydenta Miasta Radomia. 

  1. Informacje dodatkowe:

Ulga w postaci rozłożenia  na raty lub umorzenia zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami może być zastosowana ze względu na ważny interes wnioskodawcy lub interes publiczny.

W trakcie postępowania w tym zakresie będzie sprawdzana sytuacja majątkowa Wnioskodawcy na podstawie  złożonego  oświadczenia o stanie majątkowym. Pod uwagę będą brane dochody i wydatki własne Wnioskodawcy oraz osób pozostających z nim we wspólnym gospodarstwie domowym.

Wnioskodawca w postępowaniu winien przedstawić dowody pozostające w jego posiadaniu potwierdzające sytuację majątkową np.: kopię ostatniego zeznania podatkowego PIT, aktualne zaświadczenie o dochodach wnioskodawcy i osób wspólnie zamieszkujących, rachunki dokumentujące  aktualnie ponoszone koszty utrzymania jak np. czynsz, gaz, energia elektryczna, telefon, internet itp.

  1. Klauzula informacyjna

Na podstawie art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuje się, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Radomia z siedzibą w Radomiu ul. Jana Kilińskiego 30.
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo skontaktować pod adresem e-mail: iod.kontakt@umradom.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu niezbędnym do realizowania zadań w zakresie organizacji systemu gospodarowania odpadami komunalnymi: w tym odbioru odpadów, pobierania i egzekucji opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalanie następców prawnych jak również w celu realizacji praw oraz obowiązków wynikających z uprawnienia lub spełnienia obowiązku wynikającego z przepisu prawa. Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowią przepisy:
  • art. 6 ust.1 lit c) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.4.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (tj. przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne dla wypełnienia prawnego obowiązku ciążącego na administratorze),
  • obowiązek prawny wynikający z art. 3 ust. 2 i art. 6c, art. 6h, art. 6m, art.6o, art., 6q ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządkach w gminach,
  • uchwały Rady Miejskiej w Radomiu w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości,
  • dział III – VII i VIIIa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa,
  • obowiązek prawny wynikający z art. 5-6 ustawy z  dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, w tym Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych
  • obowiązek zarchiwizowania sprawy
  • ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
  1. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty uprawnione do pozyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa oraz umów o powierzenie,
  2. Dane osobowe przetwarzane w Urzędzie Miejskim w Radomiu przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji w/w celu z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach szczególnych, w tym przepisów archiwalnych.
  3. Posiada Pani/Pan następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
  • prawo dostępu do treści swoich danych
  • prawo żądania sprostowania swoich danych osobowych,
  1. W przypadku gdy uzna Pani/Pan iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.; proszę o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w celu uzyskania wyjaśnień oraz ma Pan/Pani prawo do powiadomienia o naruszeniu przepisów Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą przy ul. Moniuszki 1A, 00-014 Warszawa.
  2. Podanie przez Panią/ Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie uniemożliwienie Administratorowi wykonania nałożonego ustawami obowiązku określonego w pkt 3.

 

 

Metadane

Data publikacji : 01.06.2021
Data modyfikacji : 03.11.2025
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Radomiu
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Wydział Gospodarowania Odpadami Komunalnymi
Osoba udostępniająca informację:
Justyna Rychlicka Wydział Gospodarowania Odpadami Komunalnymi
Osoba modyfikująca informację:
Justyna Walaszczyk

Opcje strony

do góry