symbol WNP
Wydział Obsługi Nieruchomości Publicznych
Symbol WNP
dyrektor Ludwika Seliga
pok. 298, 298a
tel. 48 36 20 218
e-mail: gis@umradom.pl
Do zadań Wydziału należy:
1. digitalizacja danych dotyczących nieruchomości publicznych,
2. zarządzanie zasobem informacji w ramach posiadanych systemów informatycznych,
3. bieżące prowadzenie cyfrowego zasobu informacji,
4. opracowywanie danych niezbędnych do tworzenia Systemu Informacji Przestrzennej,
5. wprowadzanie i weryfikacja danych wejściowych,
6. zarządzanie i przetwarzanie w obrębie baz danych,
7. przygotowywanie prezentacji graficznej i tekstowej danych,
8. udostępnianie danych za pośrednictwem Systemu Informacji Przestrzennej,
9. opracowywanie dokumentacji i rozpatrywanie wniosków o nabycie prawa własności w drodze
zasiedzenia,
10. opracowywanie dokumentacji w postępowaniu przed Komisją Regulacyjną do Spraw Gmin
Wyznaniowych Żydowskich,
11. opracowywanie dokumentacji w postępowaniu przed Komisją Regulacyjną do Spraw Polskiego
Autokefalicznego Kościoła Prawosławnego,
12. opracowywanie dokumentacji o nabycie prawa własności na rzecz Skarbu Państwa w trybie
dekretu z dnia 8 marca 1946 roku o majątkach opuszczonych i poniemieckich,
13. opracowywanie dokumentacji o nabycie prawa własności na rzecz Skarbu Państwa w trybie
przepisów Kodeksu Napoleona,
14. prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej nieruchomości publicznych w oparciu o system
dziedzinowy EN,
15. prowadzenie zbiorów dowodów zmian w formie cyfrowej i papierowej,
16. przygotowywanie dokumentów księgowych, uwzględniających zmiany dokonywane
w prowadzonej ewidencji ilościowo-wartościowej nieruchomości publicznych,
17. przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do złożenia wniosków w Wydziale Ksiąg Wieczystych
Sądu Rejonowego w Radomiu o ujawnienie prawa własności Gminy Miasta Radomia, miasta na
prawach powiatu- Radom i Skarbu Państwa, w tym do uzgadniania treści ksiąg wieczystych
z rzeczywistym stanem prawnym w drodze postępowania sądowego,
18. nabywanie nieruchomości na rzecz Gminy Miasta Radomia, miasta na prawach powiatu - Radom,
Skarbu Państwa w trybie administracyjno – prawnym, w tym: komunalizacja, powiatyzacja,
nabywanie własności gruntów zajętych pod drogi publiczne,
19. przygotowywanie i zlecanie do wykonania dokumentacji geodezyjno – prawnej,
20. doprowadzenie do zgodności danych w ewidencji gruntów miasta Radomia z danymi w
komunalizacji, powiatyzacji oraz danymi wieczysto – księgowymi,
21. przygotowywanie stosownej dokumentacji w celu nabywania nieruchomości w trybie
postępowania spadkowego na rzecz Gminy Miasta Radomia lub Skarbu Państwa,
22. reprezentowanie Gminy Miasta Radomia, miasta na prawach powiatu – Radom oraz Skarbu
Państwa w czynnościach zmierzających do ustalania przebiegu granic nieruchomości, ustalania
punktów granicznych,
23. przygotowywanie wniosków o wykreślenie hipotek i obciążeń z ksiąg wieczystych,
24. regulowanie stanów prawnych nieruchomości wspólnot wiejskich oraz wspólnot gromadzkich,
25. prowadzenie zadań związanych z budżetem Wydziału,
26. opracowywanie dokumentacji o nabycie prawa własności na rzecz Skarbu Państwa na podstawie
układów indeminizacyjnych,
27. tworzenie planu wykorzystania zasobu w zakresie zadań Wydziału.
28. wydzierżawianie, najem, użyczanie nieruchomości Skarbu Państwa,
29. prowadzenie spraw związanych z naliczaniem opłat za korzystanie z nieruchomości Skarbu
Państwa bez tytułu prawnego,
30. oddawanie nieruchomości Skarbu Państwa w użytkowanie,
31. naliczanie, aktualizacja oraz zmiana stawki procentowej opłat rocznych z tytułu użytkowania
wieczystego gruntów Skarbu Państwa, udzielanie bonifikat i przesuwanie terminów płatności
opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego,
32. przekształcanie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności w stosunku do nieruchomości
Skarbu Państwa,
33. wydawanie zaświadczeń o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
naliczanie, udzielanie bonifikat, rozkładanie na raty, przesuwanie terminów płatności oraz
waloryzacja opłat przekształceniowych,
34. przekazywanie nieruchomości Skarbu Państwa w trwały zarząd państwowym jednostkom
organizacyjnym oraz rozwiązywanie trwałego zarządu,
35. aktualizacja i zmiana stawki procentowej opłat rocznych z tytułu trwałego zarządu oraz
rozpatrywanie wniosków o udzielenie bonifikaty od tych opłat,
36. rozpatrywanie wniosków zarządców o wynajmowanie (wydzierżawianie, użyczanie)
nieruchomości Skarbu Państwa oddanych w trwały zarząd,
37. prowadzenie spraw związanych ze zniesieniem współwłasności nieruchomości Skarbu Państwa w
drodze umowy bądź sądownie,
38. rozliczenia z tytułu podatku od nieruchomości za grunty Skarbu Państwa,
39. rozliczanie dotacji udzielanej przez Wojewodę na zadania z zakresu administracji rządowej
40. prowadzenie spraw związanych z gospodarką publicznym zasobem mieszkaniowym stanowiącym
własność Skarbu Państwa, w tym: reprezentowanie Skarbu Państwa jako współwłaściciela
nieruchomości i właściciela lokali mieszkalnych we wspólnotach mieszkaniowych, udział
w zebraniach wspólnot mieszkaniowych, w których Skarb Państwa posiada lokale mieszkalne
41. udział w prowadzonych postępowaniach w sprawie ustalenia na rzecz Skarbu Państwa
odszkodowań za drogi publiczne,
42. prowadzenie postępowań w zakresie wypłaty odszkodowań w trybie ustawy o rodzinnych
ogrodach działkowych,
43. sporządzanie planów realizacji polityki Skarbu Państwa i rocznych sprawozdań do Wojewody z
gospodarki nieruchomościami Skarbu Państwa oraz Krajowego Zasobu Nieruchomości,
44. reprezentowanie Skarbu Państwa w postępowaniach administracyjnych, w których Skarb Państwa jest stroną postępowania z wyjątkiem spraw dotyczących ustalania przebiegu granic i punktów granicznych nieruchomości,
45. ustanawianie służebności gruntowych na nieruchomościach będących własnością Skarbu Państwa.