symbol KU
Wydział Księgowości Urzędu
Dyrektor Anna Zając
ul. Kilińskiego 30
pok. 326, tel. (48) 36 20 490
e-mail: ksiegowosc@umradom.pl
Do zadań Wydziału należy:
1. prowadzenie ewidencji księgowej jednostki budżetowej Urząd Miejski w Radomiu, w tym również w zakresie:
1) wyodrębnionych funduszy specjalnych, będących w administracji jednostki,
2) rozrachunków z tytułu dochodów Skarbu Państwa, objętych ewidencją księgową jednostki,
3) wyodrębnionej - w razie potrzeby - ewidencji księgowej dla zadań finansowanych lub współfinansowanych ze środków pomocowych krajowych i europejskich.
2. sporządzanie i przekazywanie właściwym adresatom, zlecanych do realizacji lub wynikających z zakresu działania Wydziału, określonych informacji księgowo-finansowych i ekonomicznych,
3. dokonywanie – prowadzonych przez Wydział- rozliczeń finansowych,
4. prowadzenie spraw dotyczących wynagrodzeń i obsługi funduszu płac, a także rozliczeń podatku dochodowego od osób fizycznych i składek z tytułu ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego oraz poboru i przekazywanie wpłat w związku z realizacją Pracowniczych Planów Kapitałowych,
5. sporządzenie – obowiązujących jednostkę Urząd Miejski w Radomiu- sprawozdawczości budżetowej i finansowej, w zakresie i na podstawie- prowadzonych przez Wydział - ksiąg rachunkowych tej jednostki,
6. nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości jednostki, wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne Urzędu Miejskiego,
7. ustalanie zasad sporządzania, przyjmowania, obiegu i przechowywania oraz kontroli dokumentów księgowych,
8. wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu (planu finansowego Urzędu Miejskiego),
9. opiniowanie w zakresie przyjętych rozliczeń finansowych – przekazywanych w tym celu, Wydziałowi – projektów umów planowanych do zawarcia, a dotyczących zadań realizowanych przez Urząd Miejski,
10. prowadzenie obsługi kasowej Urzędu Miejskiego oraz zapewnienie ochrony wartości pieniężnych w tym zakresie,
11. terminowe regulowanie zobowiązań, ujętych w prowadzonej przez Urząd Miejski ewidencji księgowej, zgodnie z umowami i planem finansowym Urzędu w ramach obowiązującego budżetu Miasta (planu finansowego jednostki),
12. prowadzenie spraw związanych z windykacją nieuiszczonych w terminie – przez kontrahentów jednostki – należności budżetowych, za wyjątkiem podatków i opłat lokalnych oraz skarbowych, a także współuczestniczenie w dochodzeniu roszczeń spornych w tym zakresie,
13. analizowanie – na podstawie posiadanej dokumentacji i ewidencji księgowej – stopnia faktycznego wykorzystania oraz zaangażowania środków z budżetu miasta, przeznaczonych na wydatki budżetowe, a będących w dyspozycji Urzędu Miejskiego,
14. opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Prezydenta dotyczących prowadzenia rachunkowości Urzędu Miejskiego,
15. współpraca z Regionalną Izba Obrachunkową oraz Izbami i Urzędami Skarbowymi, a także innymi jednostkami prowadzącymi kontrolę Urzędu, w zakresie działania Wydziału.