symbol GOK
Wydział Gospodarowania Odpadami Komunalnymi
dyrektor Agnieszka Korczak
Do zadań Wydziału należy:
1. objęcie właścicieli nieruchomości na terenie Radomia systemem gospodarowania odpadami komunalnymi;
2. nadzorowanie gospodarowania odpadami komunalnymi, w tym realizacji zadań powierzonych podmiotom
odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości;
3. zapewnienie selektywnego zbierania odpadów komunalnych obejmującego co najmniej: papier, metale, tworzywa
sztuczne, szkło, opakowania wielomateriałowe oraz bioodpady;
4. tworzenie punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych, zapewniających przyjmowanie co najmniej:
papieru, metali, tworzyw sztucznych, szkła opakowań wielomateriałowych, bioodpadów, odpadów
niebezpiecznych, przeterminowanych leków i chemikaliów, odpadów niekwalifikujących się do odpadów
medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie
iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi w szczególności igieł i strzykawek, zużytych baterii
I akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych,
zużytych opon, odpadów budowlanych i rozbiórkowych;
5. prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami
komunalnymi, w szczególności w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych;
6. udostępnianie na stronie internetowej urzędu oraz w sposób zwyczajowo przyjęty informacji o:
1) podmiotach odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości,
2) miejscach zagospodarowania przez podmioty odbierające od właścicieli nieruchomości niesegregowanych
(zmieszanych) odpadów komunalnych, bioodpadów stanowiących odpady komunalne oraz pozostałości
z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania,
3) osiągniętych w danym roku kalendarzowym przez gminę oraz podmioty odbierające odpady komunalne
od właścicieli nieruchomości wymaganych przepisami prawa poziomach przygotowania do ponownego użycia
i recyklingu, składowania odpadów komunalnych i odpadów pochodzących z przetwarzania odpadów
komunalnych oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych
do składowania,
4) punktach selektywnego zbierania odpadów komunalnych,
5) zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny pochodzący z gospodarstw domowych
6) adresach punktów zbierania odpadów folii, sznurka oraz opon powstających w gospodarstwach rolnych
lub zakładów przetwarzania takich odpadów;
7. przygotowanie i publikacja w Biuletynie Informacji Publicznej corocznej analizy stanu gospodarki odpadami
komunalnymi,;
8. przygotowywanie informacji do rocznego sprawozdania z wykonania budżetu gminy o zrealizowanych w danym
roku kalendarzowym dochodach z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i poniesionych
wydatkach na funkcjonowanie systemu gospodarowania odpadami komunalnymi;
9. prowadzenie ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
10. przygotowywanie projektów uchwał dot. systemu gospodarowania odpadami komunalnymi;
11. organizacja odbioru odpadów komunalnych i wydawanie decyzji dla właścicieli nieruchomości
niezamieszkałych, którzy nie zawarli umów na odbiór odpadów;
12. organizacja odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy;
13. określanie warunków dla udzielania zamówień publicznych w zakresie gospodarowania odpadami
komunalnymi;
14. przyjmowanie i weryfikacja deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
15. zawiadamianie właścicieli nieruchomości o zmianie wysokości stawek opłat za gospodarowanie odpadami
komunalnymi;
16. wydawanie decyzji określających wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w przypadku
niezłożenia deklaracji albo uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji;
17. wydawanie decyzji określających wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za miesiące,
w których właściciel nieruchomości nie dopełnił obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych;
Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Radomiu
24
18. wydawanie decyzji o utracie prawa do zwolnienia z części opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
właścicielom nieruchomości, którzy nie prowadzą kompostowania bioodpadów w przydomowym
kompostowniku;
19. prowadzenie Rejestru Działalności Regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli
nieruchomości;
20. wydawanie decyzji o zakazie wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od
właścicieli nieruchomości, objętej wpisem do rejestru;
21. coroczne przekazywanie marszałkowi województwa wykazu podmiotów wpisanych i wykreślonych z Rejestru
Działalności Regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
22. przyjmowanie informacji o niedopełnieniu przez właścicieli nieruchomości obowiązków w zakresie selektywnego
zbierania odpadów komunalnych;
23. przyjmowanie i weryfikacja sprawozdań od podmiotów prowadzących działalność w zakresie odbioru
odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, od podmiotów prowadzących punkty selektywnego
zbierania odpadów komunalnych i od zbierających odpady komunalne;
24. przyjmowanie informacji od prowadzących instalacje komunalne o odpadach przekazanych przez gminę, które
zostały poddane procesom przygotowania do ponownego użycia, recyklingu lub przekazane w tym celu innemu
posiadaczowi odpadów;
25. sporządzanie i przekazywanie marszałkowi województwa i wojewódzkiemu inspektorowi ochrony środowiska
rocznych sprawozdań z realizacji przez gminę zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi;
26. nakładanie administracyjnych kar pieniężnych na przedsiębiorców odbierających odpady komunalne od
właścicieli nieruchomości, za naruszanie ich obowiązków określonych w ustawie o utrzymaniu czystości
i porządku w gminach;
27. kontrola przestrzegania i stosowania przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w zakresie
gospodarowania odpadami komunalnymi;
28. prowadzenie ewidencji księgowej i rozliczeń w zakresie dochodów budżetowych z tytułu opłat za gospodarowanie
odpadami komunalnymi;
29. księgowanie dokumentów zgodnie z Zakładowym Planem Kont i obowiązującymi przepisami ustawy
o rachunkowości i Ordynacji podatkowej;
30. bieżąca analiza prowadzonych kont księgowych;
31. wystawianie i weryfikacja upomnień i tytułów wykonawczych dot. zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie
odpadami komunalnymi w celu prowadzenia administracyjnych postepowań egzekucyjnych;
32. prowadzenie postępowań w sprawie udzielania ulg w spłacie zobowiązań z tytułu opłaty za gospodarowanie
odpadami komunalnymi;
33. prowadzenie postępowań o odpowiedzialności spadkobierców za zaległości w opłacie za gospodarowanie
odpadami komunalnymi;
34. prowadzenie postępowań w sprawie określenia nadpłaty w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi
35. przygotowanie w terminie danych do sprawozdań gminy w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami
komunalnymi;
36. udostępnianie informacji dotyczących opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.