symbol GKL
Wydział Gospodarki Komunalnej i Lokalowej
dyrektor Mirosław Kosno
ul. Żeromskiego 53, pok. 108
z-ca dyrektora Kinga Bogusz
ul. Żeromskiego 53, pok. 192
tel 48 36 20 830
e-mail: gkl@umradom.pl
Do zadań Wydziału należy:
1. koordynowanie i prowadzenie spraw związanych z gospodarką lokalową Gminy Miasta Radomia (sprawy związane
z gminnym zasobem mieszkaniowym i zasobem lokali użytkowych);
2. prowadzenie spraw związanych z reprezentowaniem Gminy Miasta Radomia jako współwłaściciela nieruchomości
i właściciela lokali mieszkalnych we wspólnotach mieszkaniowych w zakresie przekraczającym pełnomocnictwo
udzielone Dyrektorowi Miejskiego Zarządu Lokalami;
3. wypłata odszkodowań na rzecz spółdzielni mieszkaniowych, prywatnych właścicieli z tytułu niedostarczenia
lokali socjalnych osobom posiadającym wyroki eksmisyjne;
4. prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem targowisk miejskich oraz dzierżawą terenów miejskich pod
słupy ogłoszeniowe;
5. współpraca z ZUK w zakresie utrzymania parków i skwerów miejskich, miejskich placów zabaw, boisk i skate -
parków oraz wykonywanie prac remontowych infrastruktury miejskiej, realizacji różnych prac porządkowych dot.
terenów gminnych (miasta na prawach powiatu-Radom oraz Skarbu Państwa) w przypadku interwencji
mieszkańców, Straży Miejskiej oraz wynikłych w trakcie przeprowadzanych wizji w terenie;
6. nadzór nad zabezpieczeniem nieruchomości w tym rozbiórki budynków wyłączonych z eksploatacji we współpracy
z ZUK lub innymi podmiotami;
7. prowadzenie zadań w zakresie bieżącego utrzymania nieruchomości zabudowanych budynkami lub budowlami
stanowiącymi własność Skarbu Państwa, Gminy Miasta Radomia, miasta na prawach powiatu – Radom, związanego
z zapewnieniem kontroli technicznych, okresowych przeglądów zgodnie z przepisami wynikającymi z Prawa
budowlanego, jak również prowadzenie obowiązującej dokumentacji technicznej, w tym książek obiektu
budowlanego;
8. nadzór dotyczący bieżącego wykonywania zadań związany z funkcjonowaniem Zakładu Usług Komunalnych,
Cmentarza Komunalnego i Miejskiego Zarządu Lokalami;
9. obsługa porozumienia zawartego z RTBS „Administrator” sp. z o.o. w zakresie windykacji należności czynszowych
Gminy przez spółkę, w ramach istniejącego porozumienia;
10. prowadzenie spraw związanych z: wydawaniem decyzji administracyjnych dot. naliczenia opłat adiacenckich
z tytułu wybudowania urządzeń infrastruktury technicznej oraz z tytułu podziału nieruchomości, wydawaniem
decyzji administracyjnych dot. opłaty planistycznej, z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku ze zmianą
lub uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
11. opłata za usługi wodne w zakresie odprowadzania wód opadowych do cieków naturalnych;
12. ewidencja i nadzór nad środkami trwałymi Gminy Miasta Radomia stanowiącymi infrastrukturę techniczną
podziemną w szczególności sieci komunalne oraz urządzenia wodne, wodociągowo -kanalizacyjne i hydrofornie;
13. udzielanie zgód na dysponowanie nieruchomościami Gminy miasta Radomia, miasta na prawach powiatu oraz
Skarbu Państwa w celach inwestycyjnych;
14. ustanawianie służebności przesyłu na rzecz przedsiębiorców przesyłowych na gruntach Gminy miasta Radomia,
miasta na prawach powiatu-Radom, Skarbu Państwa oraz prawa użytkowania w zakresie urządzeń, przyłączy
i infrastruktury technicznej;
15. wydawanie zezwoleń i zgód na zajecie nieruchomości Gminy miasta Radomia i miasta na prawach powiatu Radom
z tytułu handlu sezonowego, realizowanych imprez itp.;
16. tworzenie planu wykorzystania zasobu nieruchomości w zakresie zadań realizowanych w Wydziale;
17. prowadzenie ewidencji składników mienia gminnego i powiatowego stanowiącego własność Gminy Miasta
Radomia.