symbol WE
Wydział Edukacji
dyrektor Agnieszka Grabska
ul. Żeromskiego 53
pok. 268, tel. (48) 36 20 348
fax. (48) 36 20 349
e-mail: edukacja@umradom.pl
Do zadań wydziału należy:
1. prowadzenie postępowań w zakresie zakładania, przekształcania oraz likwidacji szkół i placówek oświatowych
tworzących sieci szkół;
2. nadzór działalności podległych szkół i placówek oświatowych, w tym zatwierdzanie arkuszy organizacyjnych szkół
i placówek oświatowych;
3. dokonywanie oceny pracy dyrektorów szkół i placówek;
4. koordynowanie, przygotowywanie i prowadzenie naboru elektronicznego do przedszkoli, szkół i placówek
oświatowych w ramach funkcjonowania ZSZO;
5. prowadzenie spraw dotyczących dzieci i młodzieży, wobec której orzeczono określoną formę kształcenia
specjalnego;
6. kierowanie nieletnich, zgodnie z postanowieniami sądu, do wskazanych placówek resocjalizacyjnych;
7. prowadzenie spraw związanych ze zwrotem kosztów przewozu dzieci/młodzieży z niepełnosprawnością
do przedszkoli, szkół lub placówek oświatowych, a także z ustalaniem prawa do korzystania z bezpłatnego
transportu dzieci/młodzieży z niepełnosprawnością do tych placówek, realizowanego przez Miejskie
Przedsiębiorstwo Komunikacji w Radomiu Spółka z o.o.;
8. wydawanie zaświadczeń o możliwości przyjęcia nowych uczniów do szkoły podstawowej w związku z planowaną
inwestycją mieszkaniową;
9. przygotowywanie wniosków o przyznanie nagród, odznaczeń państwowych i resortowych dla dyrektorów szkół
i placówek oświatowych;
10. realizacja zadań związanych z udzielaniem stypendium Prezydenta Miasta Radomia dla uzdolnionych uczniów szkół
ponadpodstawowych;
11. wydawanie zezwoleń na założenie szkoły lub placówki publicznej przez osobę prawną lub fizyczną;
12. realizowanie zadań wynikających z ustawy o systemie informacji oświatowej, w tym: przekazywanie danych
do zbioru danych o szkołach i placówkach oświatowych, zbioru danych jednostek, zbioru danych o uczniach, zbioru
danych o nauczycielach; upoważnianie do dostępu do bazy danych SIO; potwierdzanie prawdziwości danych
dotyczących liczby uczniów i liczby etatów nauczycieli zawartych w zestawieniach systemu informacji oświatowej,
niezbędnych do dokonania podziału części oświatowej subwencji ogólnej między poszczególne jednostki
samorządu terytorialnego; prowadzenie bazy danych oświatowych;
13. prowadzenie spraw spełniania obowiązku szkolnego;
14. prowadzenie spraw spełniania obowiązku nauki przez młodzież zamieszkałą na terenie gminy;
15. prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych, przygotowywanie zaświadczeń o wpisie
do ewidencji/zmianach we wpisie, decyzji o odmowie wpisu do ewidencji, decyzji o odmowie dokonania zmian
we wpisie, decyzji o wykreśleniu wpisu z ewidencji;
16. opracowywanie regulaminu wynagradzania nauczycieli;
17. przygotowywanie sprawozdania z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach
awansu zawodowego;
18. organizacja konkursów na stanowiska dyrektorów szkół i placówek oświatowych;
19. prowadzenie spraw dotyczących powierzania stanowisk dyrektorów szkół i placówek oświatowych;
20. prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności w sprawach z zakresu prawa pracy w stosunku
do dyrektorów szkół i placówek oświatowych;
21. prowadzenie spraw dotyczących ponadzakładowego układu zbiorowego pracy dla pracowników nie będących
nauczycielami, zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych;
22. dofinansowywanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników;
23. nadawanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego oraz rozpatrywanie odwołań od decyzji
w sprawach nadania bądź odmowy stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego;
24. opiniowanie stanowiska wicedyrektora i innych stanowisk kierowniczych w szkołach i placówkach oświatowych;
25. prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem zawodowym nauczycieli;
26. prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród dla nauczycieli szkół i placówek oświatowych
prowadzonych przez Gminę Miasta Radomia;
27. ustalanie: warunków korzystania ze stołówek szkół i placówek oświatowych, w tym wysokości opłat za posiłki,
ustalanie wysokości opłat za zakwaterowanie w bursie, wysokości opłat za korzystanie z miejsc noclegowych
w szkolnym schronisku młodzieżowym;
28. nadzór nad prawidłowym gospodarowaniem mieniem ruchomym użytkowanym przez szkoły i placówki oświatowe,
w szczególności jego likwidacji, zbycia, przekazania;
29. prowadzenie spraw związanych z oddawaniem przez szkoły i placówki pomieszczeń i powierzchni w najem,
dzierżawę albo użyczenie;
30 prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw Prezydenta Miasta Radomia dla dyrektorów szkół i placówek
oświatowych;
31. planowanie budżetu oświaty, analiza realizacji i przygotowywanie zmian w budżecie szkół i placówek publicznych
i niepublicznych;
32. obsługa dotacji dotyczących szkół i placówek oświatowych publicznych i niepublicznych;
33. dotowanie szkół i placówek niepublicznych;
34. kontrola szkół i placówek niepublicznych;
35. obsługa projektów unijnych w zakresie dokonywania zmian w planach finansowych, których beneficjentem
są szkoły publiczne;
36. zarządzanie Zintegrowanym Systemem Zarządzania Oświatą w Wydziale Edukacji i placówkach edukacyjnych;
37. nadzór nad działalnością Centrum Usług Wspólnych Oświaty w Radomiu dla publicznych przedszkoli prowadzonych
przez Gminę Miasta Radomia.