symbol WE
Wydział Edukacji
dyrektor Agnieszka Grabska
ul. Żeromskiego 53
pok. 268, tel. (48) 36 20 348
fax. (48) 36 20 349
e-mail: edukacja@umradom.pl
Do zadań wydziału należy:
1. prowadzenie postępowań w zakresie zakładania, przekształcania oraz likwidacji szkół i placówek oświatowych tworzących sieci szkół;
2. nadzór działalności podległych szkół i placówek oświatowych, w tym zatwierdzanie arkuszy organizacyjnych szkół i placówek oświatowych;
3. dokonywanie oceny pracy dyrektorów szkół i placówek;
4. koordynowanie, przygotowywanie i prowadzenie naboru elektronicznego do przedszkoli, szkół i placówek oświatowych w ramach funkcjonowania ZSZO;
5. prowadzenie spraw dotyczących dzieci i młodzieży, wobec której orzeczono określoną formę kształcenia specjalnego;
6. prowadzenie spraw związanych ze zwrotem kosztów przewozu dzieci/młodzieży z niepełnosprawnością do przedszkoli, szkół lub placówek oświatowych, a także z ustalaniem prawa do korzystania z bezpłatnego transportu dzieci/młodzieży z niepełnosprawnością do tych placówek, realizowanego przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Radomiu Spółka z o.o.;
7. wydawanie zaświadczeń o możliwości przyjęcia nowych uczniów do szkoły podstawowej w związku z planowaną inwestycją mieszkaniową;
8. przygotowywanie wniosków o przyznanie nagród, odznaczeń państwowych i resortowych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych;
9. realizacja zadań związanych z udzielaniem stypendium Prezydenta Miasta Radomia dla uzdolnionych uczniów szkół ponadpodstawowych;
10. wydawanie zezwoleń na założenie szkoły lub placówki publicznej przez osobę prawną lub fizyczną;
11. realizowanie zadań wynikających z ustawy o systemie informacji oświatowej, w tym: przekazywanie danych do zbioru danych o szkołach i placówkach oświatowych, zbioru danych jednostek, zbioru danych o uczniach, zbioru danych o nauczycielach; upoważnianie do dostępu do bazy danych SIO; potwierdzanie prawdziwości danych dotyczących liczby uczniów i liczby etatów nauczycieli zawartych w zestawieniach systemu informacji oświatowej, niezbędnych do dokonania podziału części oświatowej subwencji ogólnej między poszczególne jednostki samorządu terytorialnego; prowadzenie bazy danych oświatowych;
12. prowadzenie spraw spełniania obowiązku szkolnego;
13. prowadzenie spraw spełniania obowiązku nauki przez młodzież zamieszkałą na terenie gminy;
14. prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych, przygotowywanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji/zmianach we wpisie, decyzji o odmowie wpisu do ewidencji, decyzji o odmowie dokonania zmian we wpisie, decyzji o wykreśleniu wpisu z ewidencji;
15. opracowywanie regulaminu wynagradzania nauczycieli;
16. przygotowywanie sprawozdania z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego;
17. organizacja konkursów na stanowiska dyrektorów szkół i placówek oświatowych;
18. prowadzenie spraw dotyczących powierzania stanowisk dyrektorów szkół i placówek oświatowych;
19. prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności w sprawach z zakresu prawa pracy w stosunku do dyrektorów szkół i placówek oświatowych;
20. prowadzenie spraw dotyczących ponadzakładowego układu zbiorowego pracy dla pracowników nie będących nauczycielami, zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych;
21. dofinansowywanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników;
22. nadawanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego oraz rozpatrywanie odwołań od decyzji w sprawach nadania bądź odmowy stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego;
23. opiniowanie stanowiska wicedyrektora i innych stanowisk kierowniczych w szkołach i placówkach oświatowych;
24. prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem zawodowym nauczycieli;
25. prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród dla nauczycieli szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Miasta Radomia;
26. ustalanie: warunków korzystania ze stołówek szkół i placówek oświatowych, w tym wysokości opłat za posiłki, ustalanie wysokości opłat za zakwaterowanie w bursie, wysokości opłat za korzystanie
z miejsc noclegowych w szkolnym schronisku młodzieżowym;
27. nadzór nad prawidłowym gospodarowaniem mieniem ruchomym użytkowanym przez szkoły i placówki oświatowe, w szczególności jego likwidacji, zbycia, przekazania;
28. prowadzenie spraw związanych z oddawaniem przez szkoły i placówki pomieszczeń i powierzchni w najem, dzierżawę albo użyczenie;
29. prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw Prezydenta Miasta Radomia dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych;
30. planowanie budżetu oświaty, analiza realizacji i przygotowywanie zmian w budżecie szkół i placówek publicznych i niepublicznych;
31. obsługa dotacji dotyczących szkół i placówek oświatowych publicznych i niepublicznych;
32. dotowanie szkół i placówek niepublicznych;
33. kontrola szkół i placówek niepublicznych;
34. obsługa projektów unijnych w zakresie dokonywania zmian w planach finansowych, których beneficjentem są szkoły publiczne;
35. zarządzanie Zintegrowanym Systemem Zarządzania Oświatą w Wydziale Edukacji i placówkach edukacyjnych;
36. nadzór nad działalnością Centrum Usług Wspólnych Oświaty w Radomiu dla publicznych przedszkoli prowadzonych przez Gminę Miasta Radomia.