symbol BS
Biuro Skarbnika
Kierownik Małgorzata Matusiak
pok. 330, tel. (48) 36-20-385
e-mail: skarbnik@umradom.pl
Do zadań Biura należy:
1. wystawianie faktur, rachunków oraz innych dokumentów z tyt. sprzedaży towarów oraz świadczenia usług – na
podstawie rejestrów umów oraz dokumentów otrzymanych z Wydziałów i Biur Urzędu;
2. bieżące doradztwo w zakresie stosowania przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz współpraca
z pracownikami Wydziałów i Biur Urzędu;
3. sporządzanie wniosków o indywidualne interpretacje podatkowe w zakresie stosowania przepisów o podatku od
towarów i Usług;
4. zbieranie i gromadzenie danych dla potrzeb podatku od towarów i usług składanych przez jednostki i zakłady
budżetowe - sporządzanie zbiorczych rejestrów sprzedaży i zakupu Gminy Miasta Radomia;
5. kontrola i weryfikacja danych (pod względem terminowości i prawidłowości matematycznej) przekazanych przez
jednostki i zakłady budżetowe;
6. prowadzenie rozliczeń (dla potrzeb ewidencji księgowej) w zakresie scentralizowanego podatku od towarów i usług
Gminy Miasta Radomia;
7. dokonywanie rozliczeń podatku VAT z jednostkami i zakładami budżetowymi za pomocą systemu bankowego oraz
nadzór nad prawidłowym dysponowaniem środkami pieniężnymi zgromadzonymi na rachunku bankowym,
wyodrębnionym dla potrzeb rozliczeń podatku VAT;
8. sporządzanie jednolitych plików kontrolnych Urzędu Miejskiego i Gminy Miasta Radomia w zakresie podatku VAT,
a także współpraca z Urzędem Skarbowym;
9. koordynacja współpracy między wydziałami i biurami funkcjonującymi w pionie Skarbnika Miasta w zakresie zadań
realizowanych przez Skarbnika Miasta;
10. obsługa biurowa i administracyjna Skarbnika Miasta i podległych wydziałów;
11. koordynacja spraw pracowniczych w wydziałach/biurach funkcjonujących w pionie Skarbnika Miasta z wyłączeniem
spraw zastrzeżonych dla Biura Kadr i Szkoleń;
12. koordynacja oraz nadzór wydziałów i biur funkcjonujących w pionie Skarbnika Miasta nad terminowością
przygotowywania odpowiedzi na interpelacje, pytania radnych, skargi i wnioski, w tym wnioski o udzielenie
informacji publicznej;
13. wspieranie prac komórek organizacyjnych Urzędu w zakresie udzielania pomocy publicznej;
14. opiniowanie projektów dokumentów związanych z udzieleniem pomocy publicznej;
15. sporządzanie i przekazywanie do odpowiednich organów sprawozdań zbiorczych z udzielonej pomocy publicznej
albo informacji o nieudzielaniu takiej pomocy w danym okresie sprawozdawczym;
16. udostępnianie uprawnionym komórkom organizacyjnym Urzędu kodów dostępu do aplikacji SHRIMP – instruktaż w
tym zakresie oraz monitorowanie pomocy udzielonej za jej pośrednictwem;
17. opracowywanie zapytań do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w oparciu o materiały własne
Biura jak i przedstawione przez komórki organizacyjne Urzędu udzielające pomocy publicznej;
18. wdrożenie i stosowanie wewnętrznej procedury w zakresie przeciwdziałania niewywiązywaniu się z obowiązku
przekazania informacji o schematach podatkowych;
19. raportowanie oraz prowadzenie zestawień schematów podatkowych;
20. wykonywanie obowiązków w zakresie szkoleń oraz dystrybucji materiałów o schematach podatkowych.