symbol BK
Biuro Kontroli
kierownik Renata Mikulska
pok. 158, tel. (48) 362 07 32
ul. Żeromskiego 53
e-mail: bk@umradom.pl
Do zadań Biura należy:
1. monitorowanie systemu kontroli zarządczej Urzędu i Gminy Miasta Radomia;
2. współdziałanie z Zespołem ds. Kontroli Zarządczej w zakresie corocznej identyfikacji i analizy ryzyka związanego
z realizacją zadań operacyjnych i strategicznych, w oparciu o dokumenty i informacje wpływające z komórek
organizacyjnych Urzędu i podległych jednostek organizacyjnych Gminy Miasta Radomia;
3. przeprowadzanie samooceny kontroli zarządczej w Urzędzie i miejskich jednostkach organizacyjnych Gminy
Miasta Radomia;
4. organizowanie i protokołowanie prac Zespołu ds. Kontroli Zarządczej Urzędu;
5. planowanie i sprawowanie instytucjonalnej kontroli wewnętrznej w Urzędzie;
6. planowanie i prowadzenie kontroli w miejskich jednostkach organizacyjnych objętych budżetem Miasta w tym
odnośnie kontroli zarządczej;
7. zawiadamianie Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych przy Regionalnej Izbie Obrachunkowej o naruszenie
dyscypliny finansów publicznych, w przypadku stwierdzenia naruszenia dyscypliny finansów publicznych
w kontrolowanych podmiotach;
8. przyjmowanie, koordynacja i rozpatrywanie skarg, wniosków i petycji wpływających do Urzędu Miejskiego;
9. prowadzenie Centralnego Rejestru Skarg i Wniosków wpływających do Urzędu Miejskiego;
10. współpraca z podmiotami zewnętrznymi prowadzącymi kontrole zadań realizowanych przez Gminę Miasta
Radomia;
11. prowadzenie ewidencji dotyczącej kontroli przeprowadzanych przez jednostki kontroli zewnętrznej;
12. koordynacja wnoszenia, przez komórki organizacyjne Urzędu, zastrzeżeń do ustaleń zawartych w protokole
i do otrzymanych zaleceń pokontrolnych oraz udzielania informacji o wykonaniu lub przyczynach braku realizacji
zaleceń pokontrolnych;
13. realizacja innych zadań kontrolnych zleconych przez Prezydenta;
14. wykonywanie działań dot. kontroli i oceny realizacji zadań publicznych zlecanych organizacjom i innym
podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie, w tym m.in. :
1) sporządzanie rocznych harmonogramów kontroli zadań publicznych zleconych przez Gminę Miasta Radomia
organizacjom oraz podmiotom wymienionym w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
2) sprawowanie kontroli planowanych oraz pozaplanowych zadań publicznych zleconych przez Gminę Miasta
Radomia organizacjom oraz podmiotom wymienionym w ustawie o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie;
15. przyjmowanie i prowadzenie rejestru zgłoszeń naruszeń prawa zgodnie z obowiązującą w Urzędzie „Procedurą
zgłaszania wewnętrznego przypadków naruszeń prawa oraz ochrony osób dokonujących zgłoszeń”;
16. organizowanie i obsługa prac Zespołu ds. Rozpatrywania Zgłoszeń naruszeń prawa.