Uchwała nr 403
Druk Nr 397
Uchwała Nr 403/2004
Rady Miejskiej w Radomiu
z dnia 26.04.2004 r.
w sprawie : utworzenia Szkoły Policealnej w Radomiu ul. Wośnicka 125
Na podstawie art. 7 ust.1 pkt 8 oraz art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. h ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. nr. 142 poz 1591 z póź. zm.), art. 58 ust. 1 i 6
ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty ( Dz. U. z 1996 r. Nr. 67, poz 329
z póź. zm.) oraz art. 18 ust.3 pkt 2 ustawy o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15
poz 148 z póź. zm.) uchwala się co następuje:
§ 1
Z dniem 1.09.2004 r. tworzy się Szkołę Policealną , zwaną dalej „Szkołą”, której nadaje się akt założycielski stanowiący załącznik Nr 1 do uchwały.
§ 2
Z dniem 1.09.2004 r. Szkołę włącza się w skład Zespołu Szkół Agrotechnicznych i Gospodarki Żywnościowej w Radomiu ul. Wośnicka 125.
§ 3
Szkoła działa w oparciu o statut stanowiący załącznik Nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 4
Szkoła będzie prowadzić gospodarkę finansową na zasadach określonych dla jednostek
budżetowych.
§ 5
Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta.
§ 6
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Tadeusz Henryk Derlatka
Załącznik nr.1
do Uchwały Rady Miejskiej w Radomiu
Nr 403/2004 z dnia 26.04.2004r.
AKT ZAŁOŻYCIELSKI
Na podstawie art. 7 ust.1 pkt 8 oraz art. 18 ust. 2 pkt 9 lit h ustawy
z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz 1591 z póź. zm., art. 58 ust 1 i 6 ustawy o systemie oświaty ( Dz. U. z 1996 r. Nr 67
poz 329 z póź. zm. ) oraz Uchwały Nr 403/2004 Rady Miejskiej w Radomiu
z dnia 26.04.2004r. w sprawie utworzenia Szkoły Policealnej w Radomiu
ul. Wośnicka 125
z a k ł a d a s i ę
z dniem 1 września 2004 r.
szkołę policealną o nazwie
Szkoła Policealna
o 2 letnim okresie nauczania
z siedzibą w Radomiu przy ul. Wośnickiej 125
Załącznik Nr. 2
do Uchwały Rady Miejskiej
w Radomiu
Nr 403/2004 z dnia 26.04.2004r.
STATUT
Szkoły Policealnej
§ 1
Zasady ogólne
1. Szkoła Policealna dla dorosłych zwana dalej „Szkołą Policealną”, ma swoją
siedzibę w Radomiu przy ul. Wośnickiej 125.
2.Szkoła kształci w kierunku technik agrobiznesu.
3.Organem prowadzącym jest Gmina Miasta Radomia.
4.Organem nadzorującym jest Mazowiecki Kurator Oświaty.
5.Nazwa Szkoła Policealna używana jest w pełnym brzmieniu.
Na pieczęciach może być używany skrót nazwy.
§ 2
Cele i zadania Szkoły Policealnej
1. Cele i zadania Szkoły Policealnej:
a) zapewnia słuchaczom możliwość pełnego rozwoju umysłowego, emocjonalnego
i fizycznego w zgodzie z ich potrzebami i możliwościami w warunkach
poszanowania ich godności osobistej oraz wolności światopoglądowej
i wyznaniowej.
b) umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania
świadectwa ukończenia szkoły i uzyskania tytułu technika.
c) umożliwia absolwentom dokonanie świadomego wyboru dalszego kierunku
kształcenia.
d) ponadto szkoła zapewnia:
- dochodzenie do zrozumienia, a nie tylko pamięciowego opanowywania
przekazywanych treści,
- rozwijanie zdolności dostrzegania różnego rodzaju związków i zależności
(przyczynowo-skutkowych, funkcjonalnych, czasowych, przestrzennych,
itp.)
- traktowanie wiadomości przedmiotowych, stanowiących wartość poznawczą
samą w sobie, w sposób integralny, prowadzący do lepszego zrozumienia
świata, ludzi i siebie,
poszanowanie zasad rozwoju osobowego i życia społecznego,
- umiejętność planowania, organizowania i oceniania własnej nauki,
przyjmowanie za nią odpowiedzialności,
- umiejętność skutecznego porozumiewania się w różnych sytuacjach,
prezentacji własnego punktu widzenia i uwzględniania poglądów innych
ludzi, poprawnego posługiwania się językiem ojczystym,
- umiejętności efektywnego współdziałania w zespole, budowania więzi
międzyludzkich, podejmowania indywidualnych i grupowych decyzji,
skutecznego działania na gruncie zachowania obowiązujących norm,
- umiejętności rozwiązywania problemów w twórczy sposób, poszukiwania,
porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł, efektywnego
posługiwania się technologiami informacyjnymi i komunikacyjnymi,
- umiejętności odnoszenia do praktyki zdobytej wiedzy oraz tworzenia
potrzebnych doświadczeń i nawyków,
- rozwijanie sprawności umysłowych oraz osobistych zainteresowań.
2. Zadania szkoły policealnej z uwzględnieniem wspomagania słuchacza
w jego wszechstronnym rozwoju i tworzeniu pozytywnie oddziaływującego
środowiska określi dyrektor szkoły policealnej w załączniku do statutu..
3.Zadania nauczycieli i innych pracowników szkoły policealnej a także zespołów
nauczycielskich, w tym zespołów przedmiotowych lub innych zespołów
problemowo-zadaniowych utworzonych przez dyrektora szkoły policealnej
określa załącznik do statutu.
4.Zasady wewnątrzszkolnego systemu oceniania słuchaczy opracowane
na podstawie odrębnych przepisów określa załącznik do statutu.
5.Wewnątrzszkolny system doradztwa, zasady współdziałania szkoły policealnej
z instytucjami świadczącymi poradnictwo i specjalistyczną pomoc słuchaczom
określa załącznik do statutu.
§ 3
Organy Szkoły Policealnej
1.Organami Szkoły Policealnej są:
dyrektor
rada pedagogiczna
rada słuchaczy.
2. Szczegółowe kompetencje wymienionych w ust. 1 organów a także zasady współdziałania oraz sposoby rozwiązywania sporów między nimi określają regulaminy tych organów, opracowane na podstawie odrębnych przepisów, będące załącznikami do statutu.
3.Zasady współdziałania między organami szkoły oraz sposoby rozwiązywania sporów określają regulaminy, o których mowa w ust. 2.
§ 4
Organizacja Szkoły Policealnej
1. Podstawową jednostką organizacyjną Szkoły Policealnej jest semestr.
2.Liczba słuchaczy w semestrze powinna wynosić nie mniej niż 35.
3.Kształcenie słuchaczy jest prowadzone w formie zaocznej.
4.Kształcenie odbywa się semestralnie:
5.W Szkole Policealnej kształcącej w formie zaocznej:
konsultacje zbiorowe dla słuchaczy odbywają się we wszystkich semestrach co dwa tygodnie przez dwa dni,
dopuszcza się możliwość organizowania konsultacji indywidualnych w wymiarze 20% ogólnej liczby godzin w semestrze,
organizuje się dwie konferencje instruktażowe w czasie jednego semestru: pierwszą - wprowadzającą do pracy w semestrze, drugą - przedegzaminacyjną.
d) Czas trwania konsultacji zbiorowych w systemie zaocznym wynosi
45 min.
6.Szkoła Policealna prowadzi bibliotekę szkolną. Szczegółową organizację biblioteki i zadania nauczyciela bibliotekarza z uwzględnieniem zadań w zakresie:
udostępniania książek i innych źródeł informacji,
tworzenia warunków do poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł oraz efektywnego posługiwania się technologią informacyjną,
rozbudzania i rozwijania indywidualnych zainteresowań słuchaczy oraz wyrabiania i pogłębiania u uczniów nawyku czytania i uczenia się,
organizowania różnych działań rozwijających wrażliwość kulturową i społeczną określa regulamin pracy biblioteki, zatwierdzony przez radę pedagogiczną w formie załącznika do statutu.
7.Zadania nauczyciela bibliotekarza, zasady współpracy biblioteki szkolnej ze słuchaczami, nauczycielami oraz innymi bibliotekarzami określa regulamin, o którym mowa w ust. 6.
8.Szczegółową organizację nauczania, w danym roku szkolnym określa arkusz organizacyjny Szkoły Policealnej opracowany przez dyrektora z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania, dwukrotnie na każdy semestr w terminie do 30 kwietnia każdego roku oraz na II semestr po ostatecznej klasyfikacji. Arkusz organizacyjny zatwierdzany jest przez organ prowadzący Szkołę Policealną do dnia 30 maja danego roku.
9.W arkuszu organizacyjnym Szkoły Policealnej umieszcza się w szczególności:
liczbę pracowników, w tym wicedyrektorów i innych pracowników zajmujących stanowiska kierownicze,
liczbę godzin zajęć edukacyjnych,
liczbę godzin zajęć prowadzonych przez poszczególnych nauczycieli.
10.Dyrektor Szkoły Policealnej ustala harmonogram zajęć dla słuchaczy.
§ 5
Nagrody i kary
Rodzaje nagród i kar stosowanych wobec słuchaczy, tryb odwoływania się, przypadki określające możliwości skreślania z listy słuchaczy, określa rada pedagogiczna w porozumieniu z radą słuchaczy, w formie załącznika do statutu.
§ 6
Zasady rekrutacji
Zasady rekrutacji słuchaczy do Szkoły Policealnej określają odrębne przepisy. Warunki i tryb przyjmowania słuchaczy określa załącznik do statutu.
§ 7
Prawa i obowiązki słuchaczy
Prawa i obowiązki słuchaczy, instytucje oraz tryb składania skarg w przypadku nie przestrzegania praw słuchaczy określa katalog praw słuchacza uwzględniający międzynarodowe konwencje, ustalony wspólnie przez organy o których mowa w § 3 ust.1, stanowiący załącznik do statutu.
§ 8
Przepisy końcowe
1. Szkoła Policealna używa pieczęci zgodnie z odrębnymi przepisami.
2. Szkoła Policealna prowadzi i przechowuje dokumentację szkolną zgodnie
z odrębnymi przepisami.
3.Zasady gospodarki finansowej określają odrębne przepisy.