Elektroniczna Skrzynka Podawcza Urzędu Miejskiego w Radomiu obsługuje dokumenty elektroniczne.
Dostępna jest na platformie ePUAP - adres skrytki: /umradom/SkrytkaESP
W celu skorzystania z Elektronicznej Skrzynki Podawczej niezbędne jest spełnienie następujących warunków:
- założenie indywidualnego (darmowego) konta
- oraz, w razie potrzeby podpisania składanego pisma, posiadanie profilu zaufanego lub certyfikatu kwalifikowanego.
Załatwienie spraw następuje poprzez:
- formularz ogólny złożenia pisma do Urzedu Miejskiego w Radomiu
- formularz deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Pozostałe instrukcje dotyczące obsługi platformy ePUAP w zakresie: zakładania konta, wysłania dokumentów, podpisywania itp. znajdują się w dziale Pomoc serwisu ePUAP.
Strona główna elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej znajduje się pod adresem: http://epuap.gov.pl
Usługi centralne dostępne są również na portalach: https://www.gov.pl/ , https://obywatel.gov.pl/, https://www.biznes.gov.pl/pl
Metody dostarczania dokumentów elektronicznych do Urzędu Miejskiego w Radomiu:
1. Przekazanie dokumentu poprzez stronę Platformy Usług Administracji Publicznej - wypełnienie formularza bądź przesłanie podpisanego dokumentu.
2. Dostarczenie dokumentów w godzinach pracy urzędu do Biura Obsługi Mieszkańca mieszczącego się w pokoju nr 19 przy ul. Kilińskiego 30 w Radomiu na następujących nośnikach danych:
- dyskietka 1.44 Mb 3.5,
- pamięć masowa USB 1.1/2.0 obsługiwana i wykrywana przez MS Windows XP,
- płyta CD-RW,
z możliwością zapisu Urzędowego Poświadczenia Odbioru.
Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Urzędu Miejskiego w Radomiu (akceptowane struktury fizyczne i zakresy użytkowe):
1. Akceptowane formaty dokumentów elektronicznych:
- txt, doc, rtf, odt, pdf – dokumenty tekstowe lub tekstowo-graficzne
- xls – arkusze kalkulacyjne
- gif, tif (tiff), jpg (jpeg) – dokumenty graficzne,
- zip, rar, arj – do zmniejszenia objętości dokumentów elektronicznych o dużych rozmiarach.
2. Dokumenty elektroniczne muszą być:
- podpisane bezpiecznym podpisem cyfrowym nadawcy weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu,
- opatrzone zgodnymi z prawdą danymi osobowymi osoby składającej dokument,
- wolne od wszelkiego rodzaju wirusów komputerowych oraz innego szkodliwego oprogramowania,
- odpowiadające zakresowi użytkowemu określonemu przez urząd w formie odpowiednich wzorów wymaganych do wszczęcia i załatwienia spraw – udostępnionych na stronie internetowej bip.radom.pl
e-Urząd
System e-Urząd pozwala mieszkańcom na zdalne załatwianie spraw. Dzięki portalowi interesanta z elektroniczną skrzynką podawczą, formularzami elektronicznymi i podsystemem płatności elektronicznych, które dostępne są pod adresem www.wrotamazowsza.pl.
Rejestracja Interesanta w Portalu e-Urząd może odbyć się na dwa sposoby:
- Rejestracja bezpośrednia – za pomocą Portalu e-Urząd
- Rejestracja pośrednia – z wykorzystaniem konta ePUAP
Podręcznik Interesanta/Użytkownika
Wykaz usług udostępnionych przez e-Urząd na portalu www.wrotamazowsza.pl:
Sprawy ogólne:
- Rozpatrywanie skarg obywateli
- Rozpatrywanie wniosków obywateli
- Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
- Pozwolenia na sprowadzenie zwłok lub szczątków ludzkich z zagranicy
Działalnosć gospodarcza:
- Wydanie duplikatu zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, decyzji i zaświadczenia
- Wydanie jednorazowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
- Wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych dla przedsiębiorcy, którego działalność polega na organizacji przyjęć
- Wydanie zezwolenia na wyprzedaż napojów alkoholowych
- Wydanie decyzji o zmianie lasu na użytek rolny
Środowisko, zwierzęta:
- Rejestracja sprzętu pływającego do połowu ryb
- Rejestracja zwierząt należących do gatunków podlegających ograniczeniom na podstawie przepisów Unii Europejskiej
- Wydanie decyzji na odłów lub odstrzał redukcyjny zwierzyny
- Wydanie decyzji na pozyskanie drewna niezgodnie z uproszczonym planem urządzenia lasu lub decyzją określającą zadania z zakresu gospodarki leśnej
- Wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
- Wydanie decyzji w sprawie rozłożenia na raty opłaty lub przesunięcia terminu płatności opłaty za usunięcie drzew lub krzewów
- Wydanie karty wędkarskiej lub karty łowiectwa podwodnego
- Wydanie pozwolenia na wytwarzanie odpadów
- Wydanie zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych
- Wydanie zezwolenia na posiadanie i hodowanie lub utrzymywanie chartów rasowych lub ich mieszańców
- Wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, prowadzenia grzebowisk, prowadzenia spalarni zwłok zwierzęcych i ich części
- Wydanie zezwolenia na prowadzenie hodowli lub utrzymywanie psa rasy uznawanej za agresywną (UM Radom)
- Zezwolenie na świadczenie usług w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami
- Zgłoszenie instalacji mogącej negatywnie oddziaływać na środowisko, z której emisja nie wymaga pozwolenia
- Odbiór i przekazanie do unieszkodliwienia przez Gminę Miasta Radomia odpadów azbestowych
- Wniosek o zwrot nadpłaty z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
- Wniosek o zastosowanie ulgi w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Geodezja, nieruchomości:
- Odszkodowanie za wywłaszczenie nieruchomości
- Koordynowanie usytuowania projektowanej sieci uzbrojenia terenu
- Nadanie numeru porządkowego dla budynku (UM Radom)
- Wniosek o podział nieruchomości rolnej lub wykorzystywanej na cele rolne lub leśne
- Zezwolenie na wykreślenie wpisu hipoteki z księgi wieczystej
- Przekształcenie na własność prawa użytkowania wieczystego gruntów Skarbu Państwa
- Wynajęcie/Wydzierżawienie nieruchomości stanowiących własność Gminy Miasta Radomia (miasta na prawach powiatu – Radom) (UM Radom)
- Zwrot wywłaszczonej nieruchomości na rzecz byłych właścicieli lub ich spadkobierców
- Bonifikata od opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowych przeznaczonych lub wykorzystywanych na cele mieszkaniowe
- Przekształcenie na własność prawa użytkowania wieczystego gruntów Gminy Miasta Radomia (UM Radom)
- Rozwiązanie umowy dzierżawy gruntu
- Wniosek o dzierżawę gruntu
- Wniosek o przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności
- Zawieranie, dokonywanie zmian lub rozwiązywanie umów najmu, dzierżawy i użyczenia gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa (UM Radom)
- Zmiana terminu wniesienia opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego
- Wydanie wypisu lub wyrysu z operatu ewidencyjnego. (UM Radom)
Transport:
- Wykonywanie transportu drogowego taksówką na terenie miasta Radomia (UM Radom)
- Wniosek o nadanie uprawnień diagnosty
- Wpisywanie instruktorów do ewidencji i wydawanie legitymacji
Sport i turystyka
- Wniosek o wpis do ewidencji uczniowskich klubów sportowych
- Wpis do ewidencji klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej
- Wniosek o wydanie zaswiadczenia ewidencji
Wykaz usług udostępnionych przez e-Urząd za pośrednictwem platformy ibom.radom.pl:
Sprawy ogólne:
Podatki i opłaty:
Opłaty
Wnioski dotyczące udostępnienia zobowiązań
- Wniosek dla osób fizycznych w sprawie udostępnienia informacji o zobowiązaniach dotyczących podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego
- Wniosek w sprawie udostępnienia informacji o zobowiązaniach dotyczących opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Zaświadczenia
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu/ o stanie zaległości podatkowych
- Wniosek o wydanie zaświadczenia (podatnik podatków lokalnych)
Informacje i deklaracje podatkowe - aktualne
- Deklaracja na podatek od nieruchomości DN - obowiązuje od dnia 01.07.2019r.
- Informacja w sprawie podatku od nieruchomości IN - obowiązuje od dnia 01.07.2019r
- Deklaracja na podatek rolny DR - obowiązuje od dnia 01.07.2019r.
- Informacja o lasach IL - obowiązuje od dnia 01.07.2019r.
- Deklaracja na podatek leśny DL - obowiązuje od dnia 01.07.2019r.
- Informacja w sprawie podatku rolnego IR - obowiązuje od dnia 01.07.2019r.
Zwonienia,ulgi podatkowe,zwrot podatku akcyzowego
- Zgłoszenie (751/2014) zamiaru korzystania z pomocy de minimis w formie zwolnienia od podatku od nieruchomości na warunkach określonych Uchwałą Nr 751/2014 Rady Miejskiej w Radomiu z dnia 30 czerwca 2014r. w sprawie udzielenia zwolnienia od podatku od nieruchomości stanowiącego pomoc de minimis dla przedsiębiorców inwestujących w zakup lub budowę nieruchomości w Radomiu kwotę powyżej 1 000 000 zł zmienionej Uchwałą Nr 570/2017 Rady Miejskiej w Radomiu z dnia 27 listopada 2017r. w sprawie zmiany Uchwały nr 751/2014 Rady Miejskiej w Radomiu z dnia 30 czerwca 2014r. w sprawie udzielenia zwolnienia od podatku od nieruchomości stanowiącego pomoc de minimis dla przedsiębiorców inwestujących w zakup lub budowę nieruchomości w Radomiu kwotę powyżej 1 000 000 zł
- Wniosek o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej
- Zgłoszenie (752/2014) zamiaru korzystania z pomocy de minimis w formie zwolnienia od podatku od nieruchomości na warunkach określonych Uchwałą Nr 752/2014 Rady Miejskiej w Radomiu z dnia 30 czerwca 2014r.
- Oświadczenie do wniosku o ulgę
- Zawiadomienie (170/2015) o spełnieniu lub nie spełnieniu warunków uprawniających do korzystania ze zwolnienia od podatku od nieruchomości, stanowiącego pomoc regionalną na warunkach określonych Uchwałą nr 170/2015 Rady Miejskiej w Radomiu z dnia 31 sierpnia 2015r.
- Zgłoszenie (170/2015) zamiaru korzystania z pomocy publicznej w formie zwolnienia od podatku od nieruchomości stanowiącego regionalną pomoc inwestycyjną na inwestycję początkową z zakresu badań naukowych i prac rozwojowych na warunkach określonych Uchwałą nr 170/2015 Rady Miejskiej w Radomiu z dnia 31 sierpnia 2015r.
- Rezygnacja z wydłużonego okresu zwolnienia od podatku od nieruchomości, stanowiącego pomoc de minimis dla przedsiębiorców po raz pierwszy inwestujących w Radomiu na warunkach określonych Uchwałą Nr 752/2014 Rady Miejskiej w Radomiu z dnia 30 czerwca 2014r.
Sprawy obywatelskie:
Zameldowanie
Ochrona środowiska:
Gospodarka odpadami
- Deklaracja, korekta deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
- Wniosek o zmianę wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy miasta Radomia.
- Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy miasta Radomia.
Zezwolenia i rejestry
- Wniosek o zarejestrowanie sprzętu pływającego służącego do amatorskiego połowu ryb
- Wykreślenie z rejestru sprzętu pływającego służącego do amatorskiego połowu ryb
Uwagi:
Dokumenty elektroniczne niespełniające wszystkich wymagań określonych powyżej będą automatycznie odrzucane i pozostaną nie rozpatrzone. W takim wypadku nie będą podejmowane żadne czynności związane z informowaniem nadawcy takiego dokumentu elektronicznego.
W przypadku braku kompletu dokumentów strona będzie wzywana do ich uzupełnienia.
Podstawa prawna:
rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 września 2005 roku w sprawie warunków organizacyjno-technicznych doręczania dokumentów elektronicznych podmiotom publicznym (Dz. U. Nr 200 poz. 1651).