Urząd Miejski w Radomiu

Zaświadczenie na krajowe przewozy drogowe na potrzeby własne

Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (t.j. Dz.U. z 2022r. poz. 2201 ze zm.),

2. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych (t.j. Dz.U. z 2021r. poz. 1220),

3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 4 lipca 2014r. w sprawie wzoru zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne oraz wypisu z tego zaświadczenia (Dz. U. z 2014r. poz. 961).

Wymagane dokumenty

Wniosek o wydanie zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne” wraz z załącznikami.

Załączniki

1. wykaz pojazdów samochodowych, którymi transport drogowy ma być wykonywany,

2. oświadczenie o zamiarze zatrudnienia kierowców

3 . dowód uiszczenia opłaty za wydanie/zmianę zaświadczenia,

5. pełnomocnictwo wraz z dowodem opłaty skarbowej (w przypadku działania przez pełnomocnika).

Zaświadczenie na przewozy drogowe na potrzeby własne wydawane jest na czas nieoznaczony.

Zmiana zaświadczenia

Wniosek o zmianę zaświadczenia wraz dokumentami potwierdzającymi zmianę.

Miejsce składania dokumentów

Urząd Miejski w Radomiu

26-600 Radom, Rynek 1 pokój 1 (parter)

Biuro Przedsiębiorczości i Obsługi Inwestora

tel.  (48) 36-20-461, (48) 36-20-312

fax. (48) 36-20-503

Godziny obsługi interesantów:

poniedziałek - piątek: 730 - 1515

Godziny pracy:

poniedziałek - piątek: 730 - 1530

Elektroniczna  Skrzynka Podawcza Urzędu Miejskiego w Radomiu obsługuje dokumenty elektroniczne. Dostępna jest na platformie ePUAP - adres skrytki: /umradom/SkrytkaESP

Opłaty

- za wydanie zaświadczenia na krajowy przewóz drogowy na potrzeby własne - 500 zł,

- za wydanie wypisu z zaświadczenia na każdy pojazd zgłoszony we wniosku o wydanie zaświadczenia - 100 zł,

- za zmianę zaświadczenia polegającą na zmianie danych w nim zawartych, o ile zmiana ta nie spowoduje zmiany formy prawnej prowadzonej działalności – 25 zł,

- za wydanie wypisu z zaświadczenia w przypadku zmiany zaświadczenia na każdy pojazd zgłoszony do zaświadczenia – 10 zł,

- za wydanie wypisu z zaświadczenia w przypadku zgłoszenia przez przedsiębiorcę kolejnego pojazdu samochodowego niezgłoszonego we wniosku o wydanie zaświadczenia - 100 zł.

 

Opłaty można dokonać:

- w opłatomacie, parter, obok portierni, Urząd Miejski w Radomiu ul. Kilińskiego 30

- w kasie bezgotówkowej (Biuro Obsługi Mieszkańca ul. Kilińskiego 30 pok. 19)

- na rachunek bankowy: Urząd Miejski w Radomiu, Wydział Księgowości Urzędu Nr 16 1240 3259 1111 0000 2989 2376

Opłaty skarbowej można dokonać;

na rachunek:  Urząd Miejski w Radomiu, Wydział Budżetu i Podatków Nr 52 1240 3259 1111 0010 1340 6544

Termin załatwienia sprawy

Do 7 dni.

Forma załatwienia sprawy

Zaświadczenie.

Odbiór zaświadczenia - osobiście przez przedsiębiorcę lub przez pełnomocnika w terminie uzgodnionym przy składaniu wniosku.

W przypadkach nieopisanych prosimy o bezpośredni kontakt.

Metadane

Data publikacji : 17.09.2013
Data modyfikacji : 20.09.2023
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Radomiu
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Krzysztof Turek Biuro Przędsiębiorczości i Obsługi Inwestora
Osoba udostępniająca informację:
Piotr Bałenkowski Biuro Przędsiębiorczości i Obsługi Inwestora
Osoba modyfikująca informację:
Piotr Bałenkowski

Opcje strony

do góry