Urząd Miejski w Radomiu

Rejestracja pojazdu zarejestrowanego na terenie kraju

Wymagane dokumenty

  • Wypełniony wniosek o rejestrację pojazdu.
  • Dowód własności pojazdu (dowodem własności jest w szczególności jeden następujących dokumentów: faktura potwierdzająca nabycie pojazdu, umowa sprzedaży, umowa zamiany, umowa darowizny, umowa o dział spadku, prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności, umowa o zniesienie współwłasności). Dopuszcza się przedłożenie poświadczonych notarialmnie kopii dowodów własności pojazdu.
  • Dowód rejestracyjny pojazdu.
  • Tablice rejestracyjne oraz dodatkowa tablica rejestracyjna dla oznaczenia bagażnika -jeśli była wydana. W przypadku jej utraty właściciel pojazdu składa oświadczenie o jej utracie.
  • Ubezpieczenie OC

W przypadku rejestracji pojazdu, który jest przedmiotem  współwłasności wymagana jest obecność wszystkich właścicieli lub jeden z właścicieli posiadający pełnomocnictwa od pozostałych.

Pełnomocnikiem może być każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych posiadająca dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.

 

Opłaty:

1 Rejestracja pojazdu z zachowaniem dotychczasowego numeru rejestracyjnego (tablice nowego typu ) :

  • samochód– 66,50zł
  • motocykl  - 66,50 zł
  • motorower – 66,50 zł
  • przyczepa, naczepa, ciągnik rolniczy  – 66,50 zł

        * W przypadku braku spełnienia warunków wynikających z art. 74 ust. 2d ustawy Prawo o ruchu drogowym - opłata za rejestrację wszystkich rodzajów pojazdów wynosi - 80 zł

2   Rejestracja pojazdu z koniecznością wymiany tablic rejestracyjnych (tablice nowego typu z oznaczeniem PL i tablice starego typu-tzw "czarne")

  • samochód  - 160 zł
  • motocykl  – 120 zł
  • motorower  - 110 zł
  • przyczepa, naczepa, ciągnik rolniczy  - 120 zł

3. W przypadku złożenia wniosku o wydanie tablic indywidualnych opłaty za rejestrację pojazdu wynoszą :

  • samochód  - 1080 zł
  • motocykl  – 580 zł

 

Opłat można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu bądź kartą bezpośrednio na stanowiskach obsługi. Płatność gotówką możliwa jest we wpłatomacie znajdującym się w Urzędzie.

 

16 1240 3259 1111 0000 2989 2376

Gmina Miasta Radomia - Urząd Miejski w Radomiu - Wydział Księgowości

Bank PEKAO SA II O/RADOM

 

  • 17,00 zł - opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii – od każdego stosunku pełnomocnictwa (jeśli podlega lub nie jest zwolnione).

 

Opłat skarbowych można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu bądź kartą bezpośrednio na stanowiskach obsługi. Płatność gotówką możliwa jest we wpłatomacie znajdującym się w Urzędzie.

 

52 1240 3259 1111 0010 1340 6544

Urząd Miejski w Radomiu, Wydział Podatków

Bank PEKAO SA II O/RADOM

 

Miejsce składania dokumentów             

Wydział Komunikacji - Referat Rejestracji Pojazdów, pokój nr 15, tel. (48) 36-20-394 lub (48) 36-20-481

 

Tryb odwoławczy           

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Radomiu za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w sekretariacie wydziału prowadzącego sprawę). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

W przypadkach nieopisanych prosimy o bezpośredni kontakt ponieważ podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa. W jednostkowych przypadkach może być wymagane złożenie dodatkowych dokumentów. 

 

Podstawa prawna

  1. Ustawa Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021r poz. 735 ze zm.).
  2. Ustawa Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2022 poz. 988).
  3. Ustawa o Opłacie skarbowej (Dz.U. z 2021r poz. 1923).
  4. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie rejestracji  i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów  (Dz.U. z 2022 r poz. 1847).
  5. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz.U. z 2022r poz. 1849).
  6. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników (Dz.U. z 2022r poz. 1848).
  7. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych oraz warunków technicznych i wzorów znaku legalizacyjnego (Dz.U. z 2021r poz. 100).

Metadane

Data publikacji : 11.02.2015
Data modyfikacji : 30.06.2023
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Radomiu
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Małgorzata Malmon Wydział Komunikacji - Referat Rejestracji Pojazdów
Osoba udostępniająca informację:
Małgorzata Malmon Wydział Komunikacji - Referat Rejestracji Pojazdów
Osoba modyfikująca informację:
Małgorzata Malmon

Opcje strony

do góry