Urząd Miejski w Radomiu

http://bip.radom.pl/ra/zalatw-sprawe/rejestracja-pojazdow/13273,Wyrejestrowanie-pojazdu-kasacja-kradziez.html
2020-10-01, 20:14

Wyrejestrowanie pojazdu – kasacja / kradzież

 

Wyrejestrowania pojazdu dokonuje organ właściwy ze względu na miejsce ostatniej rejestracji pojazdu.

 

Wymagane dokumenty - kasacja

  • Wypełniony wniosek o wyrejestrowanie pojazdu.
  • Dowód rejestracyjny pojazdu.
  • Karta pojazdu (jeżeli była wydana).
  • Zaświadczenie o demontażu pojazdu.
  • Tablice rejestracyjne.
  • Akt własności (jeśli jest wymagany).

Wymagane dokumenty - kradzież

  • Wypełniony wniosek o wyrejestrowanie pojazdu.
  • Dowód rejestracyjny pojazdu.
  • Karta pojazdu (jeżeli była wydana).
  • Oświadczenie właśąciciela złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
  • Zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży pojazdu albo postanowienie o umorzeniu dochodzenia w srawie kradzieży pojazdu wystawione przez właściwy organ.

 

W przypadku wyrejestrowania pojazdu, który jest przedmiotem  współwłasności wymagana jest obecność wszystkich współwłaścicieli lub jeden z właścicieli posiadający pełnomocnictwa od pozostałych właścicieli.

Jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik (może to być każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych) niezbędny jest dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.

 

 Opłaty

 

  • 10,00 zł - opłata skarbowa za wydanie decyzji
  • 17,00 zł - opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii – od każdego stosunku pełnomocnictwa (jeśli podlega lub nie jest zwolnione).

Opłat skarbowych można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu bądź bezpośrednio w kasie Urzędu:

 

52 1240 3259 1111 0010 1340 6544

Urząd Miejski w Radomiu, Wydział Podatków

Bank PEKAO SA II O/RADOM

 

Miejsce składania wniosków

Wydział Komunikacji - Referat Rejestracji Pojazdów, Pokój nr 37, tel. (48) 36-20-352

 

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Radomiu za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w sekretariacie wydziału prowadzącego sprawę). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia        decyzji stronie.

W przypadkach nieopisanych prosimy o bezpośredni kontakt ponieważ podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa. W jednostkowych przypadkach może być wymagane złożenie dodatkowych dokumentów.

 

Podstawa prawna

  1. Ustawa Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2018r poz. 2097 ze zm).
  2. Ustawa Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2018 poz. 1990 ze zm).
  3. Ustawa o Opłacie skarbowej (Dz.U. z 2019r poz. 1000).
  4. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa w sprawie rejestracji  i oznaczenia pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz.U. z 2017r poz. 2355 ze zm).
  5. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz.U. z 2016r poz. 1088 ze zm).

Metadane

Data publikacji : 11.02.2015
Data modyfikacji : 18.07.2019
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Radomiu
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Małgorzata Malmon Wydział Komunikacji - Referat Rejestracji Pojazdów
Osoba udostępniająca informację:
Małgorzata Malmon Wydział Komunikacji - Referat Rejestracji Pojazdów
Osoba modyfikująca informację:
Małgorzata Malmon

Opcje strony