Urząd Miejski w Radomiu

Ujęcie wyborcy w stałym obwodzie głosowania

UJĘCIE WYBORCY W STAŁYM OBWODZIE GŁOSOWANIA

  1. Pobierz, wydrukuj i wypełnij wniosek o ujęcie w stałym obwodzie głosowania.
  2. Wypełniony wniosek złóż w Wydziale Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego w Radomiu, ul. Moniuszki 9 (pok. 2).
  3. Decyzję możesz odebrać osobiście lub zostanie ona wysłana pod adres zamieszkania wskazany we wniosku.

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o ujęcie w stałym obwodzie głosowania.
  2. Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość (do wglądu).

Miejsce złożenia i odbioru:

Urząd Miejski w Radomiu, Wydział Spraw Obywatelskich,
ul. Moniuszki 9 (pok. 2), 26-600 Radom.

Termin odpowiedzi:

Decyzję o ujęciu lub o odmowie ujęcia w stałym obwodzie głosowania wydaje prezydent w terminie
5 dni od dnia wniesienia wniosku.

 

Tryb odwoławczy:

Od decyzji w sprawie odmowy ujęcia w stałym obwodzie głosowania przysługuje prawo wniesienia skargi do właściwego miejscowo sądu rejonowego. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezydenta Miasta Radomia w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji. Skargę przekazuje się niezwłocznie sądowi wraz z decyzją i aktami sprawy. Prezydent może też niezwłocznie zmienić albo uchylić swoją decyzję, jeżeli uzna skargę w całości za zasadną.

 

Uwagi:

W Centralnym Rejestrze Wyborców można być ujętym tylko w jednym stałym obwodzie głosowania.

Wyborcy stale zamieszkali na obszarze gminy bez zameldowania na pobyt stały w tej gminie są ujmowani w stałym obwodzie głosowania właściwym dla adresu stałego zamieszkania, jeżeli złożą w tej sprawie wniosek do urzędu gminy właściwego dla miejsca zamieszkania.

Przepis ten stosuje się odpowiednio do wyborcy stale zamieszkałego na obszarze gminy pod innym adresem aniżeli adres zameldowania na pobyt stały w tej gminie.

We wniosku o ujęcie w stałym obwodzie głosowania zamieszcza się: nazwisko, imię (imiona), numer ewidencyjny PESEL wnioskodawcy oraz oświadczenie co do adresu stałego zamieszkania. Można zamieścić też adres poczty elektronicznej lub numer telefonu komórkowego oraz informację o wyrażeniu zgody na przekazanie danych do rejestru danych kontaktowych osób fizycznych.

Wniosek może zostać złożony na piśmie utrwalonym w postaci papierowej opatrzony własnoręcznym podpisem lub formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym przy użyciu usługi elektronicznej.

Wyborca ujęty w stałym obwodzie głosowania na swój wniosek, który zostanie następnie zameldowany na pobyt stały pod innym adresem, jest z urzędu ujmowany w stałym obwodzie głosowania właściwym dla adresu zameldowania na pobyt stały.

Prezydent Miasta Radomia przed wydaniem decyzji jest obowiązany sprawdzić, czy osoba wnosząca wniosek o ujęcie w stałym obwodzie głosowania spełnia warunki stałego zamieszkania pod adresem wskazanym we wniosku.

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy;
  2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 lipca 2023 r. w sprawie wzorów wniosków o ujęcie w obwodzie głosowania, skreślenie wyborcy z Centralnego Rejestru Wyborców, zmianę miejsca głosowania oraz wzoru i sposobu ewidencjonowania zaświadczeń o prawie do głosowania.

Wymagane załączniki do pobrania:

  1. Wniosek o ujęcie wyborcy w stałym obwodzie głosowania.

 

Metadane

Data publikacji : 27.02.2015
Data modyfikacji : 05.03.2024
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Radomiu
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Dorota Banaszkiewicz Wydział Spraw Obywatelskich
Osoba udostępniająca informację:
Sylwia Kajtowska Wydział Spraw Obywatelskich
Osoba modyfikująca informację:
Sylwia Kajtowska

Opcje strony

do góry