symbol SO
Wydział Spraw Obywatelskich
Dyrektor - Dorota Staszek
ul. Moniuszki 9
pok. 200, tel/fax: (48) 36 20 789
e-mail: wso@umradom.pl
Referat Ewidencji Ludności
pok. 2 (II klatka parter) tel. (48) 36 20 880
Referat Dowodów Osobistych
pok. 8 (I klatka parter) tel. (48) 36 20 787
Stanowisko ds. stowarzyszeń
pok. 200 (II klatka II piętro) tel. (48) 36 20 585
Do zadań Wydziału należy:
1. bezpośrednia, kompleksowa obsługa klienta w sprawach dotyczących wydawania dowodów
osobistych,
2. wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach dowodów osobistych,
3. przyjmowanie zgłoszeń o utracie dowodu osobistego, uszkodzeniu dowodu osobistego i
wydawanie zaświadczeń w tym zakresie,
4. prowadzenie archiwum teczek osobowo- dowodowych osób zmarłych,
5. prowadzenie archiwum teczek osobowo-dowodowych osób posiadających dowody osobiste
wydane przez Prezydenta Miasta Radomia,
6. wydawanie zaświadczeń z dokumentacji związanej z dowodami osobistymi,
7. prowadzenie Rejestru Mieszkańców,
8. udostępnianie danych jednostkowych z Rejestru Mieszkańców oraz Rejestru Dowodów
Osobistych na podstawie wniosków o udostępnianie danych wpływających do Wydziału Spraw
Obywatelskich,
9. współpraca z organami Policji, Prokuratury, Sądami i innymi instytucjami na terenie kraju i za
granicą,
10. przyjmowanie interesantów w sprawach dotyczących zameldowania i wymeldowania oraz
nadawania numeru PESEL,
11. dokonywanie czynności meldunkowych na pobyt stały i czasowy obywateli polskich
i cudzoziemców oraz wydawanie zaświadczeń w tym zakresie,
12. udostępnianie placówkom oświatowym danych z rejestru mieszkańców dot. uczniów,
13. prowadzenie postępowań wyjaśniających w sprawach meldunkowych i wydawanie decyzji
administracyjnych w tym zakresie,
14. prowadzenie stałego i dodatkowego rejestru wyborców oraz stała współpraca z Krajowym
Biurem Wyborczym,
15. sporządzanie kwartalnych statystyk z rejestru wyborców dla Krajowego Biura Wyborczego,
16. wydawanie decyzji administracyjnych o wpisaniu lub odmowie wpisania do Rejestru
Wyborców,
17. przygotowanie i aktualizacja spisu wyborców w związku z realizacją zadań związanych
z wyborami, referendami i spisem powszechnym,
18. wydawanie zezwoleń na przeprowadzenie imprez masowych na podstawie przepisów ustawy
o bezpieczeństwie imprez masowych,
19. prowadzenie ewidencji stowarzyszeń na podstawie przepisów ustawy „Prawo
o stowarzyszeniach” oraz nadzór nad stowarzyszeniami w tym zakresie,
20. wydawanie decyzji zezwalających na sprowadzanie zwłok z zagranicy.