Symbol WKS
Wydział Komunikacji Społecznej, Promocji Miasta i Turystyki
dyrektor Kamila Baranowska
pok. 103
tel. (48) 36 20 378
wks@umradom.pl
Zadania wydziału:
1. Promocja miasta i turystyka, w tym:
1) zarządzanie działalnością marketingową miasta w kraju i za granicą,
2) nadzór nad prawidłowym wdrażaniem Strategii Marki Radom oraz Systemu Identyfikacji
Wizualnej,
3) prowadzenie miejskich promocyjnych kanałów komunikacji internetowej i promocja Miasta
w internecie oraz utrzymywanie platformy sms-owej oraz aplikacji mobilnych do komunikacji
z mieszkańcami,
4) wydawanie opinii co do zasadności i formy użycia logotypu Marki Radom i innych znaków
miejskich we wszelkich zgłoszonych przypadkach,
5) organizacja przedsięwzięć promujących Markę Miasta,
6) nadzór nad zawartością merytoryczną oficjalnej strony internetowej Radomia
www.radom.pl,
7) opracowywanie koncepcji działań promocyjnych Miasta w planach odzwierciedlających cele
określone w Strategii Marki Radom lub innych dokumentach,
8) prowadzenie badań oraz analizowanie wizerunku Miasta, a także badań opinii publicznej,
9) uzgadnianie planów działań promujących Miasto, proponowanych przez niezależnych
organizatorów,
10) opracowywanie i współpraca przy opracowywaniu materiałów promocyjnych
i informacyjnych Miasta, zlecenia wykonania, zakupu i dystrybucji tych materiałów,
11) organizacja i zlecanie przeprowadzania kampanii promocyjnych Miasta w kraju
i za granicą, oraz nadzór nad ich realizacją,
12) realizacja zadań z zakresu turystyki,
13) prowadzenie ewidencji innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie na
terenie miasta zgodnie z wymogami ustawowymi,
14) współpraca ze stowarzyszeniami i instytucjami działającymi w obszarze turystyki
i krajoznawstwa zgodnie z zawartymi umowami i obowiązującymi przepisami prawa,
15) prowadzenie Centrum Informacji Turystycznej,
16) promowanie walorów turystycznych miasta Radomia min. poprzez współorganizację
i organizację imprez turystycznych i krajoznawczych.
2. Komunikacja społeczna oraz współpraca z organizacjami pozarządowymi, w tym:
1) prowadzenie postępowań związanych z organizacją konsultacji społecznych, w tym
Budżetu Obywatelskiego,
2) promowanie zasad partycypacji społecznej, wspieranie inicjatyw społecznych poprzez
konsultacje społeczne,
3) przygotowanie akcji informacyjnych skierowanych do mieszkańców miasta Radomia
w szczególności dotyczących konsultacji społecznych, w tym Budżetu Obywatelskiego.
4) prowadzenie Centrum Organizacji Pozarządowych zgodnie z regulaminem korzystania
z usług Centrum,
5) współpraca z organizacjami pozarządowymi i podmiotami, o których mowa w ustawie
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, w tym w szczególności w zakresie:
a) pozafinansowych form współpracy takich jak: organizowanie poradnictwa, szkoleń,
seminariów, konferencji, konkursów propagujących i promujących działalność sektora
non-profit itd.;
b) finansowych form współpracy polegających na dofinansowaniu realizacji przez NGO
zadań publicznych w szczególności w obszarze wspierania i upowszechniania idei
samorządowej i wdrażania programów pobudzania aktywności obywatelskiej,
c) wspieranie radomskich organizacji pozarządowych w realizacji zadań publicznych
współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej,
d) opracowywanie rocznych programów współpracy Gminy Miasta Radomia
z organizacjami pozarządowymi i sporządzanie sprawozdań z ich realizacji,
6) nadzór nad fundacjami,
7) obsługa merytoryczna i organizacyjna działalności organów konsultacyjno – doradczych
Prezydenta Miasta Radomia,
8) wspieranie procesu tworzenia i rozwoju inicjatywnych grup obywatelskich zmierzających
do utworzenia organizacji pozarządowej,
9) wspieranie inicjatyw społecznych skierowanych w szczególności na przeciwdziałanie
uzależnieniom wśród dzieci i młodzieży oraz marginalizacji niektórych grup społecznych,
10) prowadzenie działań związanych z realizacją projektów dofinansowanych ze środków
zewnętrznych, w tym środków Unii Europejskiej.