symbol GOK
Wydział Gospodarowania Odpadami Komunalnymi
p.o. dyrektora Agnieszka Korczak
Do zadań Wydziału należy:
1. objęcie właścicieli nieruchomości na terenie Radomia systemem gospodarowania
odpadami komunalnymi,
2. nadzorowanie gospodarowania odpadami komunalnymi, w tym realizacji zadań powierzonych
podmiotom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości,
3. zapewnienie selektywnego zbierania odpadów komunalnych obejmującego co najmniej: papier,
metale, tworzywa sztuczne, szkło, opakowania wielomateriałowe oraz bioodpady,
4. tworzenie punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych, zapewniających
przyjmowanie co najmniej: papieru, metali, tworzyw sztucznych, szkła opakowań
wielomateriałowych, bioodpadów, odpadów niebezpiecznych, przeterminowanych leków i
chemikaliów, odpadów nie kwalifikujących się do odpadów medycznych powstałych w
gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i
prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, zużytych baterii i akumulatorów, zużytego
sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytych
opon, odpadów budowlanych i rozbiórkowych.
5. prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego
gospodarowania odpadami komunalnymi, w szczególności w zakresie selektywnego zbierania
odpadów komunalnych,
6. udostępnianie na stronie internetowej urzędu oraz w sposób zwyczajowo przyjęty informacji o:
a) podmiotach odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości,
b) miejscach zagospodarowania przez podmioty odbierające od właścicieli nieruchomości
niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, bioodpadów stanowiących odpady
komunalne oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do
składowania,
c) osiągniętych w d a n y m r o k u k a l e n d a r z o w y m przez gminę oraz podmioty
odbierające odpady komunalne od właścicieli nieruchomości wymaganych przepisami prawa
poziomach recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz
ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do
składowania,
d) punktach selektywnego zbierania odpadów komunalnych,
e) zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny pochodzący z gospodarstw domowych
f) adresach punktów zbierania odpadów folii, sznurka oraz opon powstających w gospodarstwach
rolnych lub zakładów przetwarzania takich odpadów,
7. przygotowanie i publikacja w Biuletynie Informacji Publicznej corocznej analizy stanu
gospodarki odpadami komunalnymi,
8. przygotowywanie informacji do rocznego sprawozdania z wykonania budżetu gminy o
zrealizowanych w danym roku kalendarzowym dochodach z tytułu opłaty za gospodarowanie
odpadami komunalnymi i poniesionych wydatkach na funkcjonowanie systemu gospodarowania
odpadami komunalnymi,
9. prowadzenie ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli
nieruchomości,
10. przygotowywanie projektów uchwał dot. systemu gospodarowania odpadami komunalnymi,
11. organizacja odbioru odpadów komunalnych i wydawanie decyzji dla właścicieli
nieruchomości niezamieszkałych, którzy nie zawarli umów na odbiór odpadów,
12. organizacja odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których
zamieszkują mieszkańcy,
13. określanie warunków dla udzielania zamówień publicznych w zakresie
gospodarowania odpadami komunalnymi,
14. przyjmowanie i weryfikacja deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami
komunalnymi,
15. zawiadamianie właścicieli nieruchomości o zmianie wysokości stawek opłat za
gospodarowanie odpadami komunalnymi,
16. wydawanie decyzji określających wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami
komunalnymi, w przypadku niezłożenia deklaracji albo uzasadnionych wątpliwości co do danych
zawartych w deklaracji
17. wydawanie decyzji określających wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami
komunalnymi za miesiące, w których właściciel nieruchomości nie dopełnił obowiązku
selektywnego zbierania odpadów komunalnych,
18. wydawanie decyzji o utracie prawa do zwolnienia z części opłaty za gospodarowanie odpadami
komunalnymi właścicielom nieruchomości, którzy nie prowadzą kompostowania bioodpadów
w przydomowym kompostowniku,
19. prowadzenie Rejestru Działalności Regulowanej w zakresie odbierania odpadów
komunalnych od właścicieli nieruchomości,
20. wydawanie decyzji o zakazie wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów
komunalnych od właścicieli nieruchomości, objętej wpisem do rejestru,
21. coroczne przekazywanie marszałkowi województwa wykazu podmiotów wpisanych
i wykreślonych z Rejestru Działalności Regulowanej w zakresie odbierania odpadów
komunalnych od właścicieli nieruchomości,
22. przyjmowanie informacji o niedopełnieniu przez właścicieli nieruchomości obowiązków
w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych,
23. przyjmowanie i weryfikacja sprawozdań od podmiotów prowadzących działalność w
zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, od podmiotów
prowadzących punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych i od zbierających odpady
komunalne,
24. przyjmowanie informacji od prowadzących instalacje komunale o odpadach przekazanych przez
gminę, które zostały przygotowane do ponownego użycia, poddane recyklingowi lub przekazane
w tym celu innemu posiadaczowi odpadów,
25. sporządzanie i przekazywanie marszałkowi województwa i wojewódzkiemu inspektorowi
ochrony środowiska rocznych sprawozdań z realizacji przez gminę zadań z zakresu
gospodarowania odpadami komunalnymi,
26. nakładanie administracyjnych kar pieniężnych na przedsiębiorców odbierających odpady
komunalne od właścicieli nieruchomości, za naruszanie ich obowiązków określonych w
ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
27. kontrola przestrzegania i stosowania przepisów ustawy o utrzymaniu czystości
i porządku w gminach w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi.
28. prowadzenie ewidencji księgowej i rozliczeń w zakresie dochodów budżetowych z tytułu opłat za
gospodarowanie odpadami komunalnymi
29. księgowanie dokumentów zgodnie z Zakładowym Planem Kont i obowiązującymi przepisami
ustawy o rachunkowości i Ordynacji podatkowej
30. bieżąca analiza prowadzonych kont księgowych
31. wystawianie i weryfikacja upomnień i tytułów wykonawczych dot. zaległości z tytułu opłaty za
gospodarowanie odpadami komunalnymi w celu prowadzenia administracyjnych postepowań
egzekucyjnych,
32. prowadzenie postępowań w sprawie udzielania ulg w spłacie zobowiązań z tytułu opłaty za
gospodarowanie odpadami komunalnymi
33. prowadzenie postępowań o odpowiedzialności spadkobierców za zaległości w opłacie za
gospodarowanie odpadami komunalnymi
34. prowadzenie postępowań w sprawie określenia nadpłaty w opłacie za gospodarowanie odpadami
komunalnymi
35. przygotowanie w terminie danych do sprawozdań gminy w zakresie opłaty za gospodarowanie
odpadami komunalnymi
36. przygotowywanie projektów uchwał związanych z gospodarką odpadami komunalnymi na terenie
gminy.