ORGANIZACJA PRACY PRZEDSZKOLA
Organizacja pracy przedszkola
Przedszkole zlokalizowane jest na osiedlu Ustronie przy ulicy Osiedlowej 26 w budynku wolno stojącym, otoczonym bogato zagospodarowanym ogrodem. Ogród przedszkolny ma dużą powierzchnię porośniętą trawą i wyposażoną w zróżnicowany sprzęt terenowy i piaskownicę.
Przedszkole funkcjonuje przez cały rok szkolny z wyjątkiem przerw ustalonych przez organ prowadzący na wspólny wniosek dyrektora przedszkola i rady rodziców. Oddziały w budynku XII Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Sportowymi przy ulicy Osiedlowej 36 funkcjonować będą w br. w godzinach od 6.00 do 18.00.
W chwili obecnej w naszym przedszkolu funkcjonuje 12 oddziałów: 6 w budynku przy ul. Osiedlowej 26 oraz 6 w budynku XII Liceum Ogólnokształcącego
z Oddziałami Sportowymi przy ulicy Osiedlowej 36.
Poszczególne oddziały w przedszkolu
Budynek Przedszkola Publicznego Nr 10 im. Jana Brzechwy ul. Osiedlowa 26:
oddział I - dzieci 3 letnie
Nauczyciele: mgr Izabela Błach, mgr Gertruda Grzejszczyk
oddział II - dzieci 3 letnie
Nauczyciele: mgr Dorota Niemirska, mgr Elżbieta Pacyna
oddział III - dzieci 4 letnie
Nauczyciele: mgr Anna Hernik, mgr Anna Zawadzka
oddział IV - dzieci 4 letnie
Nauczyciele: mgr Gabriela Fiutowska, mgr Kinga Zakrzewska
oddział V - dzieci 4 letnie
Nauczyciele: mgr Beata Małek, mgr Katarzyna Paniec, mgr Anna Pysiak
oddział VI - dzieci 5 letnie
Nauczyciele: mgr Izabela Jurczak, mgr Joanna Mąkosa
Budynek XII LO ul. Osiedlowa 36:
oddział VII - dzieci 5 letnie
Nauczyciele: mgr Beata Fryśkowska, mgr Iga Kustra
oddział VIII - dzieci 5 letnie
Nauczyciele: mgr Ewa Kowalska, mgr Dorota Rzeczkowska
oddział IX - dzieci 5- 6 letnie
Nauczyciele: mgr Sabina Durlak, mgr Katarzyna Jeż, mgr Justyna Munik
ddział X - dzieci 6 letnie
Nauczyciele: mgr Edyta Gajownik, mgr Sylwia Peryt
ddział XI - dzieci 6 letnie
Nauczyciele: mgr Bernadeta Kurys, mgr Iwona Lenarczyk
oddział XII - dzieci 6 letnie
Nauczyciele: mgr Agnieszka Słomka, mgr Magdalena Owczarek
Praca opiekuńczo- wychowawczo- kształcąca w przedszkolu opiera się o:
1. Program Wychowania Przedszkolnego:
- „Nasze przedszkole"- program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci- MAC EDUKACJA;
2. Programy własne:
- „5 minut gimnastyki buzi i języka” – program profilaktyki logopedycznej: Justyna Munik, Beata Fryśkowska;
- „Nasz region i Polska” – program edukacji regionalnej: Sabina Durlak, Beata Małek;
- „Jestem już przedszkolakiem” – program adaptacyjny dla dzieci trzyletnich: Sabina Durlak, Anna Zawadzka;
- „W zaczarowanym świecie Jana Brzechwy” – program dla dzieci w wieku przedszkolnym: Sabina Durlak, Beata Fryśkowska, Agnieszka Jęczkowska, Iga Kustra, Anna Madej-Skrzek, Justyna Munik;
- „Bawimy się muzyką"- program dla dzieci w wieku przedszkolnym: Izabela Błach, Izabela Jurczak, Joanna Mąkosa, Agnieszka Słomka;
- "Mali badacze"- program dla dzieci w wieku przedszkolnym: Izabela Błach, Agnieszka Słomka, Dorota Niemirska;
- "Obudź i odkryj swoje możliwości"- Program dla dzieci w wieku przedszkolnym z elementami pedagogiki Marii Montessorii: Sabina Durlak, Beata Fryśkowska, Katarzyna Jeż, Izabela Jurczak, Justyna Munik.
3. Podstawę Programową Wychowania Przedszkolnego.
W ramach realizacji podstawy programowej w przedszkolu odbywają się zajęcia organizowane przez nauczycieli:
- w grupach dzieci trzyletnich jedno zajęcie trwające około 15 minut;
- w grupach dzieci czteroletnich I półrocze: jedno zajęcie około 15 minut; II półrocze dwa zajęcia około 15 minut;
- w grupach dzieci pięcioletnich dwa zajęcia trwające po 30 minut;
- w grupach dzieci sześcioletnich dwa zajęcia trwające po 30 minut;
Zajęcia edukacyjne obejmują: wspomaganie, stymulowanie i aktywizowanie wszechstronnego rozwoju dzieci poprzez realizację:
- zajęć z zakresu mowy i myślenia;
- zajęć z zakresu pojęć matematycznych;
- aktywności plastycznej, muzycznej i ruchowej;
- aktywności poznawczej (przyrody);
- zajęć przygotowujących dzieci do samodzielności;
- wycieczek, spotkań z ciekawymi ludźmi.
Ponadto dzieci uczestniczą w: zabawach swobodnych w sali według zainteresowań służących realizacji pomysłów dzieci, zabawach konstrukcyjnych, manipulacyjnych, tematycznych, zabawach integrujących grupę, rozwijających percepcję wzrokową, słuchową, sprawność manualną lub na podwórku przedszkolnym.